ȘTIRI

Proiect de 1 miliard de lei pentru noua linie de tren spre Otopeni

CFR Infrastructură are un proiect de 1 miliard de lei pentru noua linie de tren spre Otopeni, acesta presupunând noua legătură feroviară dintre Gara de Nord din București și Aeroportul din Otopeni, care va avea 21 de kilometri.

Proiect de 1 miliard de lei pentru noua linie de tren spre Otopeni. Potrivit proiectului, actuala gară, aflată în fața terminalului Sosiri, și cea nouă nu vor avea legătură una cu alta. În acest moment, legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni se face pe un traseu de 19 kilometri, dat în funcțiune în decembrie anul trecut.

Noua linie va avea pe traseu un tunel de 4 kilometri și va fi nevoie de realizarea unui racord de 6,7 kilometri. De asemenea, trebuie făcute și lucrări de modernizare ale căii ferate pe traseele Mogoșoaia – Pajura – Balotești și Băneasa – Chitila, notează Digi24.

Noua linie de tren spre Otopeni

„Putem să facem aceste conexiuni feroviare dar trebuie să le facem cu cap. Dacă nu le facem cu cap, călătorii or să vină tot pe rutier. Pentru a avea frecvențe la 10-15 minute maxim trebuie să am linie dublă electrificată. Electrificată de ce? Pentru că ar trebui ca gara asta de la noul terminal să fie subterană astfel încât să avem o infrastructură de secol 21, să nu mai trebuiască să stăm pe linia simplă, cu trenuri Diesel, ci să avem o conexiune așa cum există în toate aeroporturile mari și foarte mari din lume. Ia în al doilea rând ar trebui să fie o gara de trecere, nu una înfundată, adcă un capăt de linie, trenurile să poată să plece și să vină ușor fără să fie nevoie să schimbe locomotive, să facă transbordări sau mai știu eu ce”, a explicat Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button