PROGRAMUL PRIMA CASĂ ieftinește garsonierele. Românii caută să cupere apartamente cu 2-3 camere

de:
20 ian. 2015
0 Afișari
PROGRAMUL PRIMA CASĂ ieftinește garsonierele. Românii caută să cupere apartamente cu 2-3 camere

PROGRAMUL PRIMA CASĂ 2015. De la an la an, tot mai mulți clienți au primit acces liber la acest program, prin creșterea vârstei maxime de achiziție sau chiar includerea în program a celor care au mai avut în proprietate o locuință, în anumite condiții. Așa se face că aceia care, în urmă cu câțiva ani, nu îndrăzneau să spere la mai mult de o garsonieră, acum își permit apartamente cu un număr mai mare de camere, informează imopedia.ro.

Faptul că anul 2014 a fost unul dintre cei mai stabili ani post-criza economică, a determinat clienții de imobiliare să se mobilizeze întru achiziția unei locuințe. Și în acest context, doritorii proprietăților cu două și trei camere au existat în număr mai mare decât cei din alte categorii. Garsonierele chiar au rămas pe ultimul loc, pe lista intereselor.

PROGRAMUL PRIMA CASĂ 2015. Garsonierele s-au ieftinit cu 2,5% în 2014

O evoluție mai clară, pe aceeași scară, au avut-o garsonierele, cu un preț de strigare care a scăzut cu 2,5%, la sfârșitul lui 2014, raportat la decembrie 2013. La cealaltă extremă, apartamentele cu patru camere au avut o evoluție absolut liniară, rămânând la exact același preț, în ultimul an. Pentru anul acesta, dincolo de prețuri, un alt trend se face remarcat: tot mai mulți proprietari își scot locuințele la vânzare.

PROGRAMUL PRIMA CASĂ 2015. „Încă de anul trecut, numărul celor au au dat anunț de vânzare pentru locuința lor a crescut cu 15%. Dintre acestea, 40% sunt apartamente cu două camere, 30% sunt apartamente cu trei camere, 20% sunt garsoniere iar 10% sunt apartamente cu 4-5 camere”, continuă oficialul Colb Finance.

Deși 2015 este anunțat drept anul în care se va consolida trendul de scumpire a locuințelor, fie și cu procente minime, volumul mare de anunțuri de vânzare ar putea să modifice măcar temporar această prognoză. Numărul clienților interesați să cumpere este încă modest, motiv pentru care un aflux de oferte ar putea întări avantajele pe care oricum le au clienții, într-o piață dominată de cumpărător.

Cookies