Program de monitorizare a calităţii aerului în şcolile din București. Senzori instalaţi în 17 unităţi de învăţământ din mai multe sectoare

18 iun. 2021
110 Afișari
Program de monitorizare a calităţii aerului în şcolile din București. Senzori instalaţi în 17 unităţi de învăţământ din mai multe sectoare

Un program de monitorizare a calităţii aerului a fost implementat recent în şcolile din București. Astfel, au fost instalați senzori de monitorizare a aerului în 17 unităţi de învăţământ din mai multe sectoare ale Capitalei.

Recent a fost lansat programul de monitorizare a calităţii aerului din şcoli. Până acum s-au instalat senzori de monitorizare în 17 şcoli din Bucureşti. Elevii s-au implicat în ecologie şi sunt atraşi de ideea monitorizării aerului.

Pentru că poluarea a devenit o problemă majoră, Asociaţia Română pentru Smart City a lansat astăzi programul naţional de monitorizare a calităţii aerului din şcoli. Programul îşi propune să ofere un aer mai sigur şi mai curat şcolilor din România.

Inițiativa, extrem de apreciată

Teodora Iacob, preşedintă a Asociaţiei Nature Talks, este unul dintre colaboratori şi a vorbit despre obiectivul iniţiativei.

„Până în acest moment am instalat senzori în 17 unităţi de învăţământ din mai multe sectoare. Scopul este să arătăm o radiografie la zi, să vedem care este situaţia din şcoli, pentru că este un loc în care copiii petrec foarte mult timp. O să mergem în aceste şcoli cu ore de mediu interactive prin să le explicăm copiilor cum acţionează poluarea.”, a spus Teodora Iacob, potrivit mediafax.ro.

Elevii s-au implicat în proiect

Alina Buhuş este directoarea Şcolii Gimanziale Regina Maria şi este încântată de idee. Aceasta spune că elevii s-au implicat în activităţi de protecţia mediului de când au aflat de proiectul cu senzori din şcoală.

Ne ajută să creştem calitatea actului educaţional, pentru că ne dorim să creştem absolvenţi, să îi creştem, să îi formăm. Absolvenţi capabili să facă faţă provocării acestei lumi.

Ana Maria Pălăduş este expert în educaţie şi susţine că programul îi ajută pe copii să se dezvolte şi pe alte planuri.

Copiii, ajutați să se dezvolte

„Dacă sunt şi ghidaţi puţin de către cadre didactice, pornind de la ce înseamnă calitatea aerului, se pot face discuţii foarte ample legate de trafic, consumul de combustibil fosil, schimbări climatice, industrii poluatoare şi aşa mai departe. Deci poate să fie o poartă de intrare într-adevăr spre foarte multe subiecte.”, a explicat Ana Maria Pălăduş.

În continuare, dezvoltatorii vor să realizeze o aplicaţie care să măsoare calitatea aerului. Ea va fi disponibilă din toamnă şi părinţii vor ştii dacă îşi pot duce copiii la şcoală sau nu, în caz că au probleme de sănătate influenţate de calitatea aerului.

Cookies