Profitul brut al ING Bank a scăzut anul trecut cu 7%, la 216 milioane lei

de:
20 mart. 2014
1 Afișari
Profitul brut al ING Bank a scăzut anul trecut cu 7%, la 216 milioane lei

Rezultatul a fost influenţat în principal de creşterea investiţiilor în tehnologie şi dezvoltarea de produse şi de menţinerea venitului net la un nivel similar cu cel din anul anterior – 844 milioane lei în 2013, faţă de 833 milioane lei în 2012, se arată într-un comunicat al băncii.

Soldurile clienţilor, incluzând portofoliul de credite şi plasamentele prin operaţiuni buy/sell back, s-a majorat cu 10% faţă de 2012, ajungând la 10,55 miliarde lei. În 2012, ING Bank a anunţat un portofoliu de credite de 9,6 miliarde lei.

Fondurile atrase prin produse de economisire şi depozitare au urcat la aproape 13 miliarde lei, cu 18% mai mult faţă de anul anterior, creşterea fiind în egală măsură şi în segmentul persoane fizice şi în cel de persoane juridice.

„Anul 2013 a fost un an de investiţii pentru ING Bank România. Am investit în tehnologie şi în dezvoltarea de produse care stau la baza strategiei noastre de a creşte inteligent. În 2014, vom continua să investim în produse şi servicii noi şi vom continua creditarea în moneda naţională, fiind încrezători că aceasta este direcţia sustenabilă atât pentru ING Bank, cât şi pentru societatea românească”, a declarat Michal Szczurek, director general ING Bank România, citat în comunicat.

Banca şi-a crescut cota de piaţă pe segmentul creditării în lei la 8%, faţă de 7,1% în 2012. De asemenea, cota de piaţă a depozitelor în moneda naţională a crescut la 6,3% în 2013, comparativ cu 5,6% în 2012.

Potrivit comunicatului, ING Bank va continua strategia de creditare în lei pentru persoanele fizice, oferind credite ipotecare doar în moneda naţională. În plus, ING Bank intenţionează să îşi consolideze oferta prin introducerea unor produse noi, precum produsul Prima Casa.

„Ne aşteptăm la o înviorare a cererii de credite, consecinţă a semnalelor pozitive în ceea ce priveşte creşterea economică. Suntem pregătiţi să menţinem o ofertă competitivă în această direcţie şi intenţionăm să rămânem un actor activ în domeniul creditării”, a declarat Maria Cristina Matei, Head of ING Retail Banking.

Cookies