BAZAR

Producătorii agricoli vor putea vinde în piețe doar pe baza unui card de acces

În acest fel, se doreşte eliminarea situaţiilor în care agricultorii vând o cantitate mai mare decât cea realizată fără să plătească impozit, eliminarea concurenței neloiale între actorii din piața, persoanele fizice și comercianții care substituie calitatea de producător agricol, dar și deficitul de competitivitate al produselor autohtone față de produse provenite din alte țări, scrie hotnews.ro.

Cardul de acces in piata va fi practic un document utilizat de producatorul agricol persoana fizica inregistrata fiscal pentru valorificarea produselor agricole proprii prin exercitarea actului de comert in zone publice. Vanzarea produselor obtinute de producatori se va face pe baza cardului de acces in piete, insotit de certificatul de producator si de fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol.

Certificatele de producator, care vor avea o valabilitate de un an, se asigura de consiliile judetene/consiliul general al municipiului Bucuresti si se distribuie unitatilor/subdiviziunilor administrativ teritoriale la solicitarea acestora. Ele se tiparesc de catre Compania Nationala «Imprimeria Nationala» – S.A. pe formular tipizat, cu matca, grafica cu elemente de securizare, finisate, in carnete de cate 100 de bucati, cu coperta din hartie offset, numerator cu 5 cifre, banda tricolora in dreapta sus si stema tarii in stanga sus.  Acordarea certificatului de producator se face pe baza atestatului profesional si a rezultatului verificarilor in teren efectuate de persoanele imputernicite de primar in acest sens.

Ca sa fie luati in evidenta ca platitori de taxe si impozite, prin atribuirea unui cod de identificare fiscala, producatorii agricoli persoane fizice care detin certificate de producator se inregistreaza la serviciile financiare descentralizate, respectiv administratiile teritoriale ale finantelor publice de care apartin. Inregistrarea fiscala se asigura fara perceperea de taxe, prin transmiterea de catre primarii, catre administratiile financiare teritoriale, a bazei de date.
Comercializarea en gros a produselor din sectorul agricol se va realizeaza in baza carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol. Acest carnet se asigura de consiliile judetene/consiliul general al municipiului Bucuresti si se distribuie primariilor la solicitarea acestora. Contravaloarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol se achita de catre consiliile judetene/consiliul general al municipiului Bucuresti, iar sumele cheltuite de acestea se reconstituie prin grija primariilor, din taxele percepute pentru eliberarea acestora.

Carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol se elibereaza solicitantilor de catre primarii comunelor, oraselor, municipiilor si sectoarelor Municipiului Bucuresti, semnat si stampilat de primar.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button