În noaptea de miercuri spre joi, angajații Metrorex au fost martori unei situații stranii, iar problemele produse la metrou nu au fost explicate. În timpul probelor, din noul tren Alstom pentru Metrorex, „Ilfov”, au căzut mai multe componente. Compania de transport va investiga incidentul.
Angajații Metrorex testează noul tren de metrou Alstom pentru, denumit „Ilfov”, după ce se închide accesul călătorilor, după ora 23:00. În timpul probelor de aseară, s-a petrecut un incident straniu, scrie Club Feroviar. Potrivit informațiilor acestora, ar fi căzut patru captori de la vagoanele M2 și MP2, plus un capac de la panoul de frână de la R2.
La momentul incidentului, trenul circula cu o viteză de 80 km/oră de la stația Pipera spre stația Tudor Arghezi. Iar între stațiile Aurel Vlaicu și Aviatorilor, componentele menționate s-au desprins.
Potrivit surselor Clubferoviar, angajații Metrorex nu-și explică incidentul. Aceștia au pus mecanicul de pe trenul de control să verifice dacă a fost afectată și șina a 3-a. Aceasta este importantă pentru că asigură alimentarea cu enrgie electrică a trenurilor de metrou. Conform verificărilor, aceasta nu a fost afectată și a fost posibilă reluarea circulației.
Bucățile care au căzut au fost strânse de angajați, pentru a nu îngreuna circulația de dimineață a metrouului. Momentan, nu se cunoaște cauza incidentului. În continuare, vor fi făcute investigații pentru a stabili ce a provocat desprinderea componentelor.
Trenul „Ilfov” a a ajuns primăvara trecută la București. Acesta este al doilea tren de metrou Alstom, fabricat în Brazilia pentru Metrorex. În momentul de față, se efectuează probe cu el, iar la finalizarea acestora va circula pe Magistrala 5.
Mijlocul de transport Alstom este compus din 6 vagoane și 216 locuri dispuse longitudinal. De asemenea, are o capacitate de 1.200 de pasageri.