Probleme la Aeroporturi București. CNAB a demarat procedurile legale de implementare a şomajului tehnic

28 apr. 2021
96 afișări
Probleme la Aeroporturi București. CNAB a demarat procedurile legale de implementare a şomajului tehnic

Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti SA (CNAB) a mandatat conducerea executivă să demareze procedurile legale de implementare a şomajului tehnic la nivelul CNAB, în condiţiile în care măsurile pentru limitarea pandemiei au condus la scăderea drastică a traficului aerian de pasageri.

Conform unui comunicat remis miercuri, măsurile restrictive impuse, atât de autorităţile române cât şi de cele din majoritatea ţărilor lumii, pentru limitarea pandemiei cu virusul SARS-COV-2 au condus la scăderea drastică a traficului aerian de pasageri din 2020, cu 70% faţă de 2019, şi cu 75% în primul trimestru din 2021 faţă de primul trimestru din 2020.

„În aceste condiţii, conducerea Companiei a luat o serie de măsuri de optimizare a costurilor, dintre care enumerăm reducerea cheltuielilor cu personalul prin nebugetarea unei sume de 35,12 milioane lei, renegocierea contractelor cu terţii (2,1 milioane euro), reducerea cheltuielilor cu parcul auto etc. Aceste măsuri însă s-au dovedit a fi insuficiente pentru echilibrarea situaţiei financiare, cheltuielile fixe ale unui aeroport de talia celui din Otopeni, care a trebuit menţinut deschis permanent, fiind ridicate”, se menţionează în comunicat.

Potrivit companiei, impredictibilitatea măsurilor restrictive aplicate de mai multe ţări, în special din Europa – principala destinaţie de călătorie aeriană din România -, a făcut ca revenirea traficului de pasageri să fie mult mai lentă decât cea aşteptată, ceea ce a condus la agravarea situaţiei financiare a CNAB, la finalul primului trimestru înregistrându-se un deficit al veniturilor prognozate de aproximativ 21 milioane lei.

„În consecinţă, au fost demarate negocieri cu reprezentanţii salariaţilor pentru a se stabili varianta optimă de acţiune până la redresarea traficului aerian şi, implicit, a veniturilor companiei, fiind propuse, atât Consiliului de Administraţie cât şi sindicatelor două scenarii de reducere a cheltuielilor de personal”, se mai spune în comunicat.

Potrivit companiei, un prim scenariu prevedea mai multe variante de reducere a programului (Kurz Arbeit) sau şomaj tehnic, iar cel de-al doilea scenariu prevedea, pe lângă reducerea cheltuielilor cu bunuri şi servicii, încheierea unui acord cu organizaţiile sindicale pentru neplata unor drepturi salariale prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă şi în Contractele Individuale de Muncă, limitat la exerciţiul bugetar al anului 2021.

„În cel de-al doilea scenariu, conducerea Companiei se angaja să nu ia măsuri suplimentare care să afecteze personalul, respectiv şomaj tehnic sau restructurări. Întrucât, până la data de 27 aprilie a.c., nu s-a ajuns la un acord cu sindicatele din Companie, privind aplicarea celui de al doilea scenariu, Consiliul de Administraţie a mandatat conducerea executivă să demareze procedurile legale de implementare a şomajului tehnic la nivelul CNAB”, se mai spune în comunicat.

Cookies