Problemă majoră în trafic. Lipsa marcajelor sau indicatoarelor rutiere duce la multe accidente. Cine se face vinovat?

26 aug. 2021
218 Afișari
Problemă majoră în trafic. Lipsa marcajelor sau indicatoarelor rutiere duce la multe accidente. Cine se face vinovat?
Problemă majoră în trafic. Lipsa marcajelor sau indicatoarelor rutiere duce la multe accidente. Cine se face vinovat?

O problemă majoră tronează în traficul bucureștean. Lipsa marcajelor sau indicatoarelor rutiere, ori faptul că există, dar sunt ascunse de vegetație, duce la multe dintre accidentele din Capitală. Vinovată de această situație s-ar face Administrația Străzilor care însă spune că nu are suficienți bani pentru a pune toate lucrurile la punct. Mai mult, există o luptă acerbă pentru compania care trebuie să monteze semnele de circulație din Capitală, iar o licitație demarată în 2017 nu și-a găsit încă o finalizare.

Probleme în trafic pentru mulți din cauza faptului că lipsesc indicatoare și marcaje rutiere vitale pentru desfășurarea în siguranță a traficului auto. Întrebarea este cine se face vinovat dacă un accident are loc din cauză acestor lipsuri? Pentru București răspunsul este clar: Administrația Străzilor, aflată în subordinea primăriei conduse de Nicușor Dan.

Radu Mihaiu a readus în discuție această problemă în trafic

Recent, primarul Radu Mihaiu spunea că Sectorul 2 lipsesc nu mai puțin de 913 indicatoare „Cedează trecerea”, 726 indicatoare „Trecere pietoni”, 99 limitatoare de viteză si 789 marcaje trecere pietoni, iar această problemă se repetă în fiecare sector al Capitalei. Iar efectele acestor lipsuri provoacă cu adevărat o serie de probleme uriașe în traficul și așa aglomerat din Capitală, lucru care se traduce prin nepăsare și inconștiență crasă.

Cum s-a ajuns ajuns la această situație în trafic în București?

Publicația G4media.ro a discutat cu mai mulți specialiști în această privință, iar în prezent se pare că nu există nicio firmă desemnată să facă astfel de lucrări în traficul din București. Valentin Ciobanu, specialist în siguranță rutieră, spune că un operator a câștigat o licitație acum câțiva ani, însă mult timp pierzătorii s-au bătut pentru ea și au făcut contestații peste contestații.

„Acum nu face nimeni marcaje rutiere. Există un operator care a câștigat o licitație și o perioadă lungă s-au tot bătut pe licitația aia. A câștigat-o și invocând diverse elemente juridice, nu a semnat documentele, nu s-a apucat de marcaj, a ținut Bucureștiul blocat.

În timpul ăsta, Administrația Străzilor nu a făcut marcaje nici măcar pentru situații de urgență cu acele fonduri pe care legea îi permite să le acceseze, pentru că sunt tocmai pentru situații de urgență. Acum văd că au început să facă marcaje cu vopsea convențională.

În București, marcajul cu vopsea convențională poate să țină maxim trei luni, cu multă îngăduință. Asta înseamnă că un marcaj pe care îl faci acum, o să dispară la toamnă sau la iarnă când apare sezonul ploios și nu se mai poate reface”, a explicatValentin Ciobanu pentru G4Media.ro.

Ce se întâmplă în caz de accident

Conform legislației, în cazul unui accident rutier provocat din lipsa în trafic a marcajelor sau indicatoarelor rutiere, administratorul drumului este cel vinovat. Totuși, poliția, în cadrul anchetei, trebuie să ajungă la concluzia că există un viciu de semnalizare și acest viciu a stat la baza producerii accidentului. Specialiștii mai spun că asigurarea semnalizării rutiere optime cade în sarcina administratorului drumului public, iar Poliția este singura autoritate de control în respectarea legislației rutiere. La nivel de București, responsabilă de semnalizarea rutieră este Administrația Străzilor din subordinea PMB.

„De toate străzile răspunde Administrația Străzilor. Administrația Străzilor este administratorul tuturor. E drept că unele străzi secundare au fost date în întreținere la unele primării de sector, dar în continuare Administrația Străzilor are obligația să se ducă și să verifice calitatea semnalizării rutiere pe acele străzi. În ceea ce privește semaforizarea, chiar toate sunt ale Administrației Străzilor. Tot ea poate să ia măsuri împotriva Sectorului care a cerut să administreze străduțele și nu se ocupă de ele.”, a mai spus Valentin Ciobanu.

Ce spune Administrația Străzilor

Între timp, ca orice altă administrație subordonată PMB, Administrația Străzilor spune că nu are bani, resurse umane și tehnice pentru a duce la bun sfârșit această îndatorare. Totuși, se pare că situația s-a putea schimba din septembrie, când va demara o nouă licitație, după ce proiectul a fost blocat cu ultima încercare de achiziție, blocată în 2017. De atunci, au fost nevoiți să facă toate lucrările în regie proprie.

În 2017, Administraţia Străzilor a demarat procedura de achiziţie „Proiectare şi execuţie lucrări de semnalizare orizontală şi verticală pe străzile din Municipiul Bucureşti”, însă ea a fost contestată de atât de multe ori, încât totul a fost blocat, iar în 28.04.2021 procedura a fost reevaluată şi anulată de Curtea de Apel.

Din anul 2017 şi până azi, lucrările de semnalizare rutieră orizontală şi verticală din Municipiul Bucureşti au fost executate în regie proprie cu Secţia Indicatoare, însă cu un numar redus de resurse umane şi capacitate tehnică.

Cookies