ESENTIAL

Privatizarea CFR Marfă aprobată în CSAT

Potrivit ultimelor angajamente ale Guvernului cu FMI, în luna martie Guvernul ar trebui să publice anunțul de privatizare, iar până la jumătatea lunii mai să semneze contractul de vânzare pentru un pachet majoritar de acțiuni. De altfel, Relu Fenechiu, Ministrul Transporturilor, a declarat recent că pe 20 iunie va fi desemnat câștigătorul licitației, adăugând că dacă acest lucru nu se va întâmpla, își va depunde demisia din funcția de ministru.

Statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfă prin negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, etapă urmată de licitaţie cu ofertă în plic, unde garanţia de participare va fi echivalentul în lei a 10 milioane euro, reprezentând 17% din valoarea nominală a acţiunilor deţinute de stat.

Odată cu aprobarea privatizării în CSAT, singurul impediment în calea privatizării este găsirea investitorului, sau investitorilor, dispuși să preia compania din mâinile statului român. Lucru nu atât de facil, în contextul în care licitația, dar și compania în sine au destul de multe deficiențe. Toți participanții la licitație vor trebui să plătească pentru acest lucru o garanție de 10 milioane de euro, ce are ca scop descurajarea investitorilor misterioși. Un alt punct care ar putea descuraja investorii este faptul că CFR Marfă a acumulat un nivel ridicat de datorii. Anul trecut, CFR Marfă avea o datorie de peste 417 milioane de lei.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button