Primul tren electric nou, care va porni din Gara de Nord, e deja în producție. Rutele pe care vor circula noile garnituri pornesc, în mare parte, de la București

14 feb. 2023
6096 afișări
Primul tren electric nou, care va porni din Gara de Nord, e deja în producție. Rutele pe care vor circula noile garnituri pornesc, în mare parte, de la București
Primul tren electric nou, care va porni din Gara de Nord, e deja în producție. Rutele pe care vor circula noile garnituri pornesc, în mare parte, de la București | Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scriosteanu

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, a anunțat că primul tren electric ce a fost contractat de către Statul Român a intrat în producție. Acesta urmează să ajungă în țară în luna iulie a anului 2023.

Primul tren electric nou ajunge în România în iulie 2023

Primele rame electrice din cadrul contractului ce a fost semnat în 2022 vor fi realizate de către firma ALSTOM din Katowice, Polonia. Irinel Scrioșteanu a anunțat că, în perioada 8-10 februarie 2023, o echipă din cadrul ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară) a efectuat o vizită tehnică de lucru la fabrica companiei Alstom Ferroviaria SpA.

Iată care este stadiul de producție al primelor trenuri electrice ce vor circula pe teritoriul țării:

Primul tren – Acesta va ajunge în România în luna iulie 2023 și va fi dus la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei. Aici urmează să fie efectuate testele dinamice ale garniturii.

Al doilea tren – Acesta va ajunge în România tot în vara acestui an, mai precis în luna august 2023. Testele necesare vor fi realizate pe liniile CFR.

Al treilea tren – Acesta va ajunge în România în luna decembrie a anului 2023. Garnitura va fi introdusă în exploatare pe rețeaua feroviară națională.

De asemenea, Irinel Scrioșteanu a anunțat că celelalte trenuri urmează să intre în circulație pe șinele din țară începând cu anul 2024.

Care sunt rutele pe care vor circula noile trenuri

Trenurile electrice vor circula pe rutele electrificate majore din România. Irinel Scrioșteanu a anunțat că se urmărește o deservire echilibrată a teritoriului cuprins între Capitală și principalele orașe din țară. Iată care sunt rutele:

  • București Nord – Constanța,
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara,
  • București Nord – Brașov – Cluj,
  • Brașov – Deda – Cluj,
  • București Nord – Brașov,
  • București Nord – Iași,
  • București Nord – Suceava,
  • București Nord – Galați,
  • București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria,
  • București Nord – Craiova – Timișoara – Arad,
  • Cluj – Timișoara,
  • Cluj – Suceava – Iași.

În total, vor fi cumpărate 37 de rame electrice inter-regionale de lung parcurs, alături de mentenanța necesară acestora pentru următorii 15 ani (există posibilitatea de extindere la 30 de ani). Această investiție este realizată prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară aflată în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Iată care sunt caracteristicile ramelor electrice:

  • Vor fi compuse din 6 vagoane,
  • Viteza maximă pe care o vor putea atinge este de 160 km/h,
  • Vor avea 351 de locuri pe scaune,
  • Vor avea sistem de semnalizare și de siguranță ERTMS nivel 1 și 2,
  • Sistem de climatizare,
  • Conexiune Wi-Fi,
  • Bar/Bistro,
  • Sistem național PZB90,
  • Zonă pentru distribuirea automatelor de bilete și aparate de compostat,
  • Vor fi accesibile pentru persoanelor cu mobilitate redusă.

Finanțarea pentru cumpărarea noilor garnituri de tren este asigurată din fonduri europene nerambursabile. Valoare total a contractului este de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

Cookies