Uzina Astra Arad livrează luni primul tramvai nou pentru București. Acesta va sosi în Capitală marți și face parte din comanda de 100 de unități pentru Primăria Municipiului București.
Transportul agabaritic a fost programat de Uzina Astra Arad luni, 30 mai, la ora 10:00. Primul tramvai nou urmează să ajungă la București marți, în jurul prânzului, potrivit mobilitate.eu.
Este un prototip de tramvai, cu o lungime de 36 de metri. Acesta trebuie omologat, iar termenul este de două luni. Așadar, după un timp îndelungat, vara aceasta vor defila prin București primele tramvaie moderne.
Tramvaiele au podeaua complet coborâtă, minim 5 uşi duble și sunt dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii, potrivit PMB.
Conform graficului de livrări, sunt programate 4 unități/ lună. Astfel, până la sfârșitul anului 2022, vor circula 20 de tramvaie noi pe linia 41 – una dintre cele mai aglomerate linii de tramvai din Capitală. Tramvaiele moderne ar fi trebuit să circule, inițial, pe linia 1, dar încă nu sunt finalizate lucrările de pe fostul Bulevard Vasile Milea
Potrivit informațiilor transmise de Primăria Capitalei, până la sfârșitul anului 2022 vor fi livrate încă 16 tramvaie.
Tramvaiele sunt formate din 4 corpuri de câte 9 metri și vor ajunge în București demontate de la jumătate, pe două trailere. Acestea vor fi descărcate și asamblate în depoul STB Militari.
Punerea în funcțiune pentru primul tramvai modern va dura aproximativ două săptămâni. Apoi vor urma mai multe probe pe toată rețeaua de tramvai modernizată din Capitală și în cele 4 depouri (Militari, Alexandria, Giurgiu, Dudești) modernizate, unde vor ajunge etapizat cele 100 de tramvaie.
Aproximativ 2 luni vor dura probele, dar și obținerea autorizărilor necesare. În timpul acesta, STB și primăria vor pregăti linia 41 și depourile pentru a primi noile tramvaie. Sunt necesare modificări ale sistemelor de spălare, instalarea rampelor speciale de ridicare în depoul Alexandria și eliminarea obstacolelor și a zonelor unde vagoanele lovesc colțuri de clădiri sau alte obstacole, potrivit sursei citate.