Cele 10 radiale vor lega Bucureștiul de șoseaua de centură pentru a le oferi atât șoferilor din București cât și celor din alte localități o alternativă de traseu. Se speră ca prin acestea să se realizeze o fluidizare a traficului din București și Ilfov.
Proiectul drumurilor radiale care să unească Capitala cu șoseaua de centură a prins contur. Astăzi s-a anunțat că primul pas a fost făcut și a fost aprobat parteneriatul cu CNAIR pentru realizarea studiilor de fezabilitate.
Nicușor Dan a anunțat printr-o postare pe Facebook faptul că Adunarea Generală a ADIZMB a aprobat parteneriatul cu CNAIR ce privește realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele 10 radiale ce ar urma să lege Capitala de autostrada de centură. Acesta a menționat de asemenea și că Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB) este o structură asociativă a Municipiului București și a Județului Ilfov. Astfel că aceasta va gestiona realizarea acestui proiect din partea celor două entități.
Aceste radiale vor fi prelungiri ale unor bulevarde din Capitală. Ele se vor intersecta cu șoseaua de centură iar mai apoi se vor conecta la autostrada de centură.
Bulevardele vizate sunt :
Se dorește ca prin aceste radiale să se poată oferi nu doar o alternativă pentru traficul de tranzit dar și o variantă pentru cei ce locuiesc în Capitală și în Ilfov.
În data de 5 noiembrie 2021, reprezentanții Primăriei Municipiul București, ai Consiliului Județean Ilfov și ai Ministerului Transporturilor au semnat protocolul referitor la realizarea acestor 10 drumuri radiale. Investiția necesară pentru acestea este de 703,42 milioane de euro cu TVA. Radialele ce vor lega Bucureștiul cu actuala centură și cu autostrada A0 vor avea o lungime de 96,43 de kilometri și se vor intersecta cu 30 de unități administrativ-teritoriale.
Finanțarea necesară va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Operațional Transport 2021-2027. Se estimează că primele drumuri radiale vor fi deschise traficului în anul 2026.