Aș spune bună dimineață, însă acest început de zi de miercuri a fost orice numai nu bun. Să merg cu metroul sau cu orice alt mijloc de transport prin București este foarte frustrant, la orele dimineții.
Dacă merg la prânz, după-amiază sau seara, e totul în regulă, dar dimineața, E HORROR!
Această zi de miercuri a început cu nervi pentru mine, ca orice altă zi a săptămânii în care trebuie să mă trezesc dimineață și să merg cu metroul. Până să mă mut în Sectorul 3, am crezut că cea mai aglomerată stație de metrou din București este Piața Unirii, dar m-am înșelat. E în competiție cu stația Dristor 2 care, deși este capăt de linie, e surprinzător de aglomerată.
În mod normal, ar fi trebuit să fac 20 de minute de la Dristor 2 până la Victoriei, dar pentru că în primul metrou nu am avut nicio șansă să urc, oamenii fiind lipiți de uși la cât de pline erau vagoanele, am fost nevoită să îl aștept pe următorul. Abia am avut loc să urc și în cel de-al doilea, pentru că, deși celălalt metrou abia plecase, peronul era în continuare plin.
Atunci când vine metroul, zici că toți oamenii joacă „Cine ajunge primul”, pentru că se îmbrâncesc și efectiv sunt la un pas de a se lua la bătaie pentru a prinde un loc pe scaun. Un fel de „Hunger Games”.
Apoi, când în sfârșit am ajuns la Victoriei, stresul a continuat. Am coborât din metrou și am stat cam vreo 10 minute până am reușit să ies din subteran, pentru că era o coadă destul de lungă la scările rulante. Alte îmbrânciri au fost și acolo.
Așa e în fiecare dimineață pe acest traseu. Poate pe altele e și mai rău, nici nu vreau să mă gândesc.
Inițial, voiam să iau Uberul, dar când am văzut că mă costă 50 de lei (având 50% reducere, adică 100 DE LEI), am renunțat la idee.
Deci, nici cu mașina n-ar fi fost mai bine, probabil aș fi stat mult și în trafic și aș fi ajuns chiar mai târziu.
Concluzia este că nu știu cu ce ar fi mai bine să ne deplasăm prin București la primele ore ale dimineții, pentru că autoritățile încurajează circulația cu mijloacele de transport în comun, dar realitatea este diferită de cum se prezintă pe rețelele de socializare. Capitala chiar este supraaglomerată, iar vehiculele de transport public sunt insuficiente.