ARHIVA B365

Primul autobuz electric circulă de azi pe străzile Capitalei. Cum arată GALERIE FOTO

Bucureștenii pot circula de astăzi cu autobuzul electric. Produs de compania SOR din Cehia, noul autobuz electric va circula pe linia 104, iar bucureștenii nu vor trebui să plătească călătoria. Noul vehicul de transport va fi testat timp de două săptămâni, pentru a vedea modul cum se comportă în condiţiile de trafic din Capitală.

„Calculat la o sută de kilometri, consumul autobuzului electric este de 20% din cel al unui autobuz pe motorină”, a precizat Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transport din cadrul Primăriei Capitalei. 

Autobuzul electric care circulă de astăzi în Capitală are o autonomie energetică  de 150 km în mediul urban. În condițiile în care traseul liniei 104 are o lungime de 25 kilometri (tur-retur), noul autobuz va putea face doar 6 curse tur-retur pe această linie, până la consumarea bateriei. Reprezentanții companiei producătoare spun însă ca bateria va putea fi încărcată și pe parcurs, la capătul liniei, pentru intervale de timp de 15 minute. 

„Pentru încărcarea bateriei de la 20% până la 100% este nevoie de un timp de 6 până la 7 ore. În momentul în care autobuzul stă la semafor nu consumă deloc. Se poate încărca și de-a lungul zilei, la capăt de linie, un sfert de oră cu niște încărcătoare rapide și practic cu patru încărcari de un sfert de oră fiecare crește autonomia până la 300 de kilometri”, a explicat Tudor Șerban, Brand Manager SOR la Anadolu Automobil Rom.

După cele două săptămâni de probă, autobuzul se va întoarce la firma producătoare, iar reprezentanții RATB vor face o evaluare, în funcție de care se va decide dacă vor fi achiziționate astfel de autobuze electrice. 

„În aceste două săptămâni testăm mai multe lucruri. În primul rând vrem să vedem distanța pe care o poate parcurge cu o singură încărcare sau dacă se fac încărcări pe parcurs. Este foarte important ca acest autobuz să nu rămână în trafic. Trebuie să vedem și fiabilitatea acestui autobuz și infrastructura necesară pentru alimentare și întreținere. Dacă lucrurile stau cum trebuie, până la sfârșitul acestui an ar trebuie să avem gata toate documentele în ceea ce privește achiziția în așa fel încât să ne putem adresa spre finanțare diferitelor fonduri care sunt asigurate prin programul 2014-2020. Deci, probabil anul viitor vom face achiziții. Prețul este de aproximativ 450.000 – 500.000 euro, dar nu știm exact pentru că nimeni nu își dezvăluie secretele comerciale înainte de achiziție”, a mai declarat Ion Dedu. 

Directorul Direcţiei Transporturi a mai spus că  200 dintre cele 800 de autobuze care alcătuiesc parcul circulant al RATB ar trebui înlocuite în perioada următoare, iar frecvenţa de înlocuire ar trebui să fie 100 de autobuze noi pe an.

Detalii tehnice ale autobuzului electric produs de SOR, Cehia:

– număr maxim de pasageri: 19 pe scaun + 66 în picioare

– viteza maximă: 80 km/h;

– autonomie: 150 km în oraş, 200-250 km în afara oraşului

– trei uşi. 

– dotat cu aer condiţionat doar pentru şofer, instalaţie, încălzire. 

După cum B365.ro a anunțat AICI, autobuzul, produs de compania SOR din Cehia, a fost adus în Autobaza Pipera marți, urmând ca alte două autobuze electrice, produse însă de compania chineză BYD, să ajungă la București în jurul datei de 20 aprilie.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button