Primele metrouri CAF întârzie din nou: Când vor ajunge la Bucureşti

de:
19 sept. 2013
2 Afișari
Primele metrouri CAF întârzie din nou: Când vor ajunge la Bucureşti

La finele lunii mai, directorul general al Metrorex, Aurel Radu, anunţa, într-un răspuns furnizat la cererea B365.ro, că primul tren de metrou fabricat de CAF va ajunge la Bucureşti în luna septembrie. „În data de 29.11.2011 Metrorex a semnat cu firma spaniolă CAF un contract de achiziţie şi punere în funcţiune a 16 trenuri noi de metrou, care urmează să fie livrate (conform prevederilor contractului) şi puse în funcţiune începând cu anul 2013. Valoarea contractului este de 97 milioane euro (fără TVA). Conform prevederilor contractuale trenurile de metrou vor fi livrate începând cu semestru al II-lea al acestui anPrimul tren de metrou, fabricat de CAF, va ajunge la Bucureşti în luna septembrie 2013 şi urmează a fi pus în circulaţie cu călători în cursul lunii ianuarie 2014. Înainte de punerea în funcţiune cu pasageri, primul tren de metrou fabricat de CAF trebuie supus unor teste, conform legislaţiei in vigoare, în vederea obţinerii Agrementului Tehnic de la AFER (Autoritatea Feroviară Română-organismul acreditat în România pentru omologarea şi agrementarea produselor feroviare). De asemenea, primul tren va trebui să efectueze un parcurs de probă de anduranţă, fără călători, de 20.000 km. Restul trenurilor de metrou, fabricate de CAF, vor ajunge la Metrorex şi vor începe să funcţioneze în cursul anului 2014. Conform prevederilor contractuale, primele 4 trenuri CAF vor fi fabricate în Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Griviţa SA„, a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, director general al Metrorex, la finele lunii mai.

La aproape patru luni de la declaraţiile făcute pentru B365.ro, directorul general al Metrorex anunţă că noile trenuri de metrou vor veni în Capitală în octombrie, marcând astfel o nouă întârziere. „În cadrul acestui contract este prevăzut ca primul tren, asamblat, finisat şi testat static în fabrica CAF Becsain din Spania, să fie livrat în luna octombrie a acestui an, urmând ca după efectuarea omologării şi probelor de anduranţă (20.000 km), recepţia şi utilizarea pentru serviciul comercial să înceapă în a doua jumătate a lunii ianuarie 2014″, a declarat pentru gândul directorul general al Metrorex Aurel Radu.

PRIMELE FOTOGRAFII cu noul metrou care va circula în Capitală au apărut deja pe forumuri la începutul acestei luni. Imagini cu trenul CAF de București pot fi văzute aici.

Iniţial, oficialii companiei anunţau că noile trenuri CAF vor ajunge la Bucureşti la finele lui 2012. Pe 26 noiembrie 2011, Metrorex anunţa achiziţionarea a 16 trenuri de metrou produse de compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF). Tot atunci, oficialii instituţiei declarau că primul tren CAF va circula într-un an, un an şi jumătate.

La o lună şi jumătate de la finalizarea licitaţiei, fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat, pentru B365.ro, că „până la sfârşitul anului (n.r – 2012) primul tren trebuie să intre în probe. Însă, cum noile garnituri de metrou nu au ajuns nici până acum în Capitală, sesiunea de probe va mai fi întârziată cu cel puţin zece luni faţă de perioada anticipată de fostul director general al Metrorex.

Primele componente din trenurile noi au ajuns la Atelierele Griviţa

Primele vagoane de metrou pe care angajaţii de la Atelierele Griviţa le vor asambla pentru Metrorex, în baza contractului semnat cu firma spaniolă, au ajuns în această săptămână la Bucureşti. Este vorba despre două vagoane, unul de capăt şi unul de mijloc, care fac parte din garnitura a cincea. Primele patru rame vor fi livrate de firma spaniolă către Metrorex gata asamblate.

„Noi facem asamblarea finală, începând cu rama a cincea. Am primit primele două vagoane, unul de capăt cu cabină şi altul de interior, urmând să le primim şi pe următoarele. Fiecare ramă va avea şase vagoane. Asamblarea celor 12 rame, dacă acestea sunt livrate la termenele stabilite cu firma CAF, va dura aproximativ opt luni”, a declarat, pentru „Adevărul„, Dan Dogaru, şeful direcţiei de management al calităţii în cadrul companiei Atelierele Griviţa.

Trenurile vechi, scoase din circulaţie

Cele 16 trenuri noi de metrou vor înlocui etapizat trenurile de construcţie veche de tip Astra, fabricate înainte de 1990 la Întreprinderea de Vagoane Arad care circulă pe liniile de metrou în exploatare.

Prin această achiziţie Metrorex finalizează o etapă importantă din cadrul acţiunii de modernizare a metroului bucureştean, asigurând pentru serviciul public de transport al călătorilor, un număr de 60 de trenuri de ultimă generaţie. Un aspect important îl constituie şi faptul că asamblarea finală a trenurilor de metrou se va realiza în România, în cadrul unei unităţi de profil din Bucureşti, asigurând astfel transferul de tehnologie de ultimă generaţie şi crearea de noi locuri de muncă„, au mai precizat oficialii Metrorex, pe 29 noiembrie 2011, când s-a finalizat licitaţia pentru achiziţia celor 16 garnituri de metrou.

Achiziţia celor 16 trenuri de metrou este prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeana de Investiţii în toamna anului 2009. Banii pentru noile trenuri sunt asiguraţi atât din credite BEI, cât şi de la bugetul de stat. Aceasta este prima etapă a proiectului, în viitor urmând a se achiziţiona alte 21 trenuri noi de metrou, ce vor circula pe Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Eroilor.

Cum vor arăta noile trenuri CAF

Noile trenuri au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 m lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 km/h. Pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a achiziţionat şi 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul şi punerea lor în funcţiune). Pentru cele 16 seturi de sisteme Metrorex a plătit 4.940.000 euro fără TVA.

De asemenea, trenurile CAF au un sistem performant de informare a publicului călător (indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri, geamuri rabatabile şi câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă. 

Noile trenuri de metrou CAF sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.

Trenurile produse de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles circulă deja în Bruxelles, Istanbul, Barcelona, Roma, Madrid sau Sao Paulo.

Cookies