Primele 10 ambulanțe au sosit cu trei luni mai devreme și intră în trafic din 4 decembrie

de:
30 nov. 2018
0 Afișari
Primele 10 ambulanțe au sosit cu trei luni mai devreme și intră în trafic din 4 decembrie

Contractul încheiat prevede livrarea, până la 31 iulie 2019, a 89 de ambulanțe de tip B, de urgență și 17 ambulanțe tip C – Echipaj de urgență cu medic/Terapie intensivă mobilă. Valoarea totală a contractului este de 8,7 milioane de euro, dintre care 7 milioane de euro pentru ambulanțele tip B și 1,7 milioane euro pentru cele de tip C.

Ambulanțele intră în procedura de recepție, în comisie fiind incluși și reprezentanți SABIF și MS, instituții care au participat la redactarea documentației de achiziție și la descrierea cerințelor tehnice.

Luni, 3 decembrie, Primăriei Capitalei le predă Serviciului de Ambulanță Bucureşti Ilfov (SABIF), prin contract de comodat, pentru a putea fi utilizate efectiv în procesul de soluționare a solicitărilor de asistență medicală.

Achiziția a fost realizată pentru reînnoirea parcului auto al Serviciului de Ambulanță, având în vedere vechimea actualului parc auto al SABIF.

„Mă bucur că am reușit să devansăm termenul anunțat în luna august și că, din cele 106 de ambulanțe, au venit deja 10. Până în luna februarie mai vin încă 60, restul urmând să fie livrate până în luna iulie. Este un proiect realizat de Primăria Capitalei împreună cu Serviciul de Ambulanță, în valoare de aproape 9 milioane de euro. Văd acest proiect nu ca pe o cheltuială, ci ca pe o investiție în sănătatea bucureștenilor. Timpul de așteptare la ambulanță este destul de mare, mult peste media europeană, deoarece Serviciul de Ambulanță are în momentul de față puțin peste 100 de ambulanțe, multe dintre ele deja foarte vechi și au nevioe de îmbunătățiri, de dotări, sau unele chiar să fie retrase.

A fost o licitație organizată de Primăria Capitalei, la care au contribuit și reprezentanți ai Ministerului Sănătății, ai SABIF, tehnicieni care au știut exact ce criterii trebuie să solicite, pentru ca aceste ambulanțe să fie dotate cu tot ceea ce este nevoie pentru a salva vieți. Primăria Capitalei primea dividendele cuvenite din contractul cu Apa Nova și am preferat atunci să le folosim pentru această achiziție, în loc ca bucureștenii să nu știe ce se întâmplă concret cu suma respectivă. Chiar dacă SABIF nu este în subordinea Primăriei, ci a Ministerului Sănătății, noi avem o responsabilitate în plus, pentru că Serviciul de Ambulanță răspunde, practic, solicitărilor bucureștenilor și locuitorilor din zona limitrofă. Le mulțumesc secretarilor de stat Rodica Nassar și Cristian Grasu pentru prezența la acest eveniment.”, a declarat Gabriela Firea.

„Ne bucuram ca acum, in An Centenar, traim momentul in care autoritatile locale se implica in rezolvarea problememlor comunitatii. 80% din parcul auto al Serviciului de Ambulanta si-a indeplinit norma de casare, de aceea, o mare parte din ambulante vor fi inlocuite, iar cele care nu vor fi inlocuite, vor suplimenta capacitatea de interventie a Serviciului de Ambulanta. In momentul de fata Serviciul de Ambulanta Bucuresti-Ilfov are un numar de 108 ambulante de urgenta, vorbim de 22 de ambulante de tip C2 de nivelul cel mai inalt si 86 de ambulante de tip B1, B2. Din total, un numar de 68 de ambulante au durata legala de folosita depasita. Ultima achizitie de ambulante la nivelul Ministerului Sanatatii a fost in urma cu trei ani de zile, ocazie cu care Serviciul de Ambulanta Bucuresti-Ilfov a primit o ambulanta.”, a adaugat Alis Grasu, manager general SABIF.

Reamintim faptul ca Primarul General, Gabriela Firea, a semnat, la inceputul lunii august, impreuna cu reprezentantul companiei S.C. Deltamed S.R.L., contractul prin care Primaria Municipiului Bucuresti a achizitionat 106 ambulante, pe care le va pune la dispozitia Serviciului de Ambulanta București Ilfov, in sistem de comodat.

Valoarea totala a contractului este de 8,7 milioane de euro, 4,6 milioane de euro din aceasta suma provenind din dividendele pe care le primeste Primaria Capitalei din contractul cu Apanova, restul banilor fiind suportati din bugetul propriu al Municipiului Bucuresti.

Cookies