Primăria Sectorului 5 vrea să planteze iarbă între liniile de tramvai. Vezi liniile vizate

de:
30 oct. 2017
1 Afișari
Primăria Sectorului 5 vrea să planteze iarbă între liniile de tramvai. Vezi liniile vizate

Prin proiectul de hotărâre se solicită CGMB împuternicirea expresă a Consiliului Local Sector 5 de a hotărî cu privire la asocierea sau cooperarea cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti pentru finanţarea şi realizarea în comun a unor acţiuni sau proiecte, sporirea spaţiilor verzi prin înierbarea intervalului dintre liniile de tramvai şi întreţinerea acestora.

„Nu este importantă doar simpla existenţă a liniilor de tramvai. Sunt la fel de importante raportul cost-calitate, soluţiile tehnice şi tehnologiile utilizate, actualitatea soluţiilor, costurile minime de întreţinere şi exploatare, durabilitatea, calitatea şi siguranţa în exploatare”, se arată în proiectul de hotărâre.

Astfel, ar urma să fie înierbaţi 21.342,5 de metri pătraţi ai tronsoanelor de pe Calea Rahovei-Şoseaua Alexandriei: Tudor Vladimirescu – Şos. Progresului, Şos. Progresului – Str. Sebastian, Str. Sebastian – Str. Buzoieni, Str. Buzoieni – Str. Garoafei, Str. Garoafei – Şos. Antiaeriană, Şos. Alexandriei – Şos. Bucureşti-Măgurele, pe o lungime de 2,7 kilometri.

Pe Calea 13 septembrie, Primăria Sectorului 5 ar urma să planteze iarbă pe 3.250 de metri pătraţi de pe o lungime de 500 de metri, pe tronsonul Str. Petre Ispirescu – Str. Sebastian, pe 19.259,5 metri pătraţi de pe o lungime de aproape 1 kilometru pe tronsoanele de pe Şoseaua Progresului, respctiv Răzoare – 13 septembrie, 13 septembrie – Calea Rahovei, Calea Rahovei – Şoseaua Viilor, iar pe Calea Ferentari, pe tronsoanele Calea Rahovei – Şos. Sălaj, Şos. Sălaj – Str. Veseliei se va planta iarbă pe 5.141,5 metri pătraţi de pe o lungime de 617 metri.

Totalul de suprafaţă înierbată a fi de 49.593,5 de metri pătraţi, pe o lungime totală de 4,8 kilometri.

Reprezentanţii primăriei Sectorului 5, iniţiatorii proiectului, spun că liniile de tramvai înierbate se întâlnesc în Europa de peste 20 de ani şi au mai multe avantaje, reţinând praful, minimizând poluarea fonică şi vibraţiile, sporind umiditatea aerului, diminuând senzaţia de căldură. De asemenea, suprastructura căii de rulare, în special şinele, nu s-ar mai încălzi excesiv şi ar scădea cantitatea şi intensitatea razelor solare reflectate.

„Se doreşte a se încadra cât ai bine linia de tramvai în mediul înconjurător (specific unor aglomerări urbane), lucrarea să aibă amprentă ecologică vizibilă, să diminueze cât mai mult prin soluţiile propuse efectele negative posinile asupra schimbărilor climatice, încălzirii globale, secetei, dar şi asupra publicului călător, respectiv asupra cinstrucţiilor, inclusiv asupra căii de rurale”, mai scrie în expunerea de motive.

Cookies