Primăria Sectorului 2 cere acordul CGMB pentru a prelua o parte din străzi pentru rezolvarea problemelor urgente

31 mart. 2021
127 Afișari
Primăria Sectorului 2 cere acordul CGMB pentru a prelua o parte din străzi pentru rezolvarea problemelor urgente

Consiliul Local al Sectorului 2 a adoptat, miercuri, un proiect prin care solicită Consiliului General al Capitalei acordul în vederea unei asocieri cu Administraţia Străzilor pentru lucrări la reţeaua stradală şi la sistemele de semnalizare rutieră.

Radu Mihaiu a făcut anunțul în ședinșa Consiliului Local S2.

„Cerem acordul Consiliului General de a prelua din străzi şi din bulevarde, pentru a rezolva acele probleme legate de limitatoare de viteză, de plombat străzile care se află în administrarea Administraţiei Străzilor. Pentru a reduce din această birocraţie, cerem Consiliului General să îşi păstreze dreptul de veto (…), dar să putem în urma unei simple solicitări, dacă nu ni se răspunde, să preluăm aceste străzi şi să încercăm să rezolvăm problemele sectorului. (…)

E important, pentru că sunt multe străzi care, mai ales după iarna asta, arată destul de rău şi trebuie să le cerem de la Administraţia Străzilor pentru a le putea repara. (…) Să venim noi cu banii, asta e problema. Ei nu au bani, nici nu le fac”, a precizat, în debutul şedinţei, primarul Radu Mihaiu.

Sectorul 2 ar urma să asigure finanţarea, organizarea şi derularea lucrărilor avizate, mijloacele şi dotările necesare derulării fiecărei activităţi. De asemenea, va lua toate măsurile pentru evitarea degradării terenului şi a amenajărilor din perimetrul unde se vor organiza lucrările.

Ce prevede protocolul

Protocolul se va derula pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea prelungirii prin act adiţional.

„Se solicită acordul Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru împuternicirea expresă a Consiliului Local al Sectorului 2 de a hotărî cu privire la asocierea dintre Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti şi Administraţia Străzilor Bucureşti, în vederea realizării documentaţiilor cadastrale, tehnice şi economice şi a lucrărilor de interes local referitoare la organizarea reţelei stradale, a sistemelor de semnalizare rutieră şi dotări pentru siguranţa circulaţiei, modernizarea, reconfigurarea, întreţinerea şi amenajarea/reamenajarea/extinderea spaţiilor publice aferente pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 2”, prevede proiectul de hotărâre.

Conform protocolului de asociere, Administraţia Străzilor Bucureşti va aviza, în cinci zile lucrătoare de la primirea solicitării Sectorului 2, acţiunile, lucrările, serviciile sau proiectele de interes local ce urmează a fi realizate pe străzile Sectorului 2 aflate în administrarea Administraţiei Străzilor. Dacă nu se emite avizul în termen de cinci zile lucrătoare de la primirea solicitării Sectorului 2 sau nu se motivează refuzul emiterii, lucrările propuse se consideră avizate tacit.

Cookies