Primăria Sectorului 1 și firma H4L, date în judecată. STS cere să fie blocată construirea blocurilor de 9 etaje de lângă Aeroportul Băneasa

21 feb. 2022
10737 afișări
Primăria Sectorului 1 și firma H4L, date în judecată. STS cere să fie blocată construirea blocurilor de 9 etaje de lângă Aeroportul Băneasa
Primăria Sectorului 1 și firma H4L, date în judecată. STS cere să fie blocată construirea blocurilor de 9 etaje de lângă Aeroportul Băneasa | Sursă foto: Facebook-Aeroportul International Bucuresti Baneasa

Serviciul de Telecomunicații Speciale a dat în judecată Primăria Sectorului 1 și firma H4L. STS cere ca autorizația de construire a unor blocuri de 9 etaje să fie anulată, deoarece acestea urmează să fie ridicate în zona de protecție a Aeroportului Băneasa.

STS dă în judecată Primăria Sectorului 1 și firma H4L

Cererea de chemare în judecată a fost înregistrată în data de 21 octombrie 2022 la Tribunalul București, conform Libertatea. Respectivele blocuri depășesc cu patru etaje regimul de înălțime ce este permis în această zonă. STS reclamă că dacă în aria respectivă se vor ridica blocuri de 9 etaje radiocomunicațiile din zona aeroportului vor fi afectate.

Proiectul rezidențial H4L Holban ar urma să fie amplasat pe strada General Ștefan Holban. Astfel, acesta ar fi la circa 900 de metri de pista Aeroportului Băneasa. Conform documentelor depuse în acest dosar, Serviciului de Telecomunicații Speciale argumentează:

„Pentru obținerea autorizației de construire, exista necesitatea obținerii, în prealabil, a avizului STS”

Firma H4L a transmis anul trecut, pentru Libertatea, că cele două blocuri vor avea înălțimea de 30 de metri. Cu toate astea, limita admisă de STS în zona respectivă este de maxim 23 de metri. În anul 2021 STS a transmis Primăriei Sectorului 1 două adrese prin care a cerut ca autorizația de construire să fie revocată. Acestea au rămas însă fără vreun răspuns din parte administrației publice.

Aeroportul Băneasa urmează să fie deschis pasagerilor

Aeroportul Internațional Băneasa este considerat a fi al treilea cel mai vechi aeroport din lume, care este încă funcțional. Acesta a fost inaugurat în anul 1920, iar până în anul 1970 a fost principalul aeroport din București. Aeroportul dispune de o pistă de 3200 metri lungime și 60 metri lățime.

Aeroportul Băneasa a fost recent renovat, iar acesta urmează să fie deschis complet traficului de pasageri în această primăvară. Modernizarea acestuia a durat doi ani de zile, iar costurile s-au ridicat la 66 de milioane de lei fără TVA.

Zona în care se află aeroportul este una în plină dezvoltare, astfel că, dezvoltatorii imobiliari doresc să construiască aici cât mai multe blocuri. Aria respectivă se află însă în zona de protecție a aeroportului. Din această cauză, clădirile noi apărute în această zonă sunt condiționate de avizele date de Serviciul de Telecomunicații Speciale și de Autoritatea Aeronautică Civilă Română.

 

Cookies