Primăria se digitalizează. Nicușor Dan promite că scăpăm de hârțogăraie: „Instituția nu va mai fi o cutie neagră”

17 ian. 2022
173 afișări
Primăria se digitalizează. Nicușor Dan promite că scăpăm de hârțogăraie: „Instituția nu va mai fi o cutie neagră
Primăria se digitalizează. Nicușor Dan promite că scăpăm de hârțogăraie: „Instituția nu va mai fi o cutie neagră"

Primăria Municipiului București anunță că extinde procesul de digitalizare în instituție începând de luni, 17 ianuarie 2022. Nicușor Dan declară că primăria nu va mai fi o cutie neagră.

Primăria se digitalizează. Nicușor Dan promite că scăpăm de hârțogăraie: „Instituția nu va mai fi o cutie neagră”. Astfel, bucureștenii vor putea urmări traseul solicitării făcute, online.

Primăria se digitalizează

Primăria Capitalei anunță că începând de luni, 17 ianuarie 2022, se extinde procesul de digitalizare în instituție. În acest sens, direcțiile din instituție vor utiliza Sistemul de Management al Documentelor și Fluxurilor de Lucru, pentru a înlocui formatul pe hârtie al lucrărilor cu formatul electronic.

Primarul General al Capitalei promite că scăpăm de hârțogăraie. Le transmite bucureștenilor care vor trimite solicitări sau petiții că „primăria nu va mai fi o cutie neagră”.

De asemenea, Nicușor Dan le explică persoanelor care depun cereri că vor putea urmări traseul solicitării lor, la fel cum urmăresc online traseul unei comenzi dintr-un magazin (acel moment în care știi cu exactitate că produsele pe care le-ai comandat sunt în depozit, la curier sau pe traseul către adresa de livrare).

Digitalizarea în instituție se va face treptat. În următoarele 4 – 5 săptămâni va exista un proces de rodaj, iar în maxim 2 luni de zile se vor muta în online documentele și procesele birocratice care în acest moment sunt pe hârtie.

Excepția de la digitalizare:

„Vor fi câteva excepții care decurg din cadrul legal, cum ar fi de pildă în interacțiunea cu sistemul de justiție, care cere în diverse împrejurări acte originale, pe suport de hârtie”, explică Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan.

Sistemul de Management al Documentelor și Fluxurilor de Lucru

PMB explică ce presupune folosirea Sistemului de Management al Documentelor și Fluxurilor de Lucru:

  • Formatul de hârtie va fi înlocuit treptat cu formatul electronic. Aici se încadrează inclusiv documentele care vor fi primite fizic – ele vor fi scanate, iar traseul și soluționarea lor vor fi electronice.
  • Adresele de înaintare către direcții dispar (implicit dispar și adresele de răspuns). Mai exact, folosirea platformei informatice, dar și primirea / trimiterea de sarcini prin intermediul platformei echivalează cu luarea la cunoștință, de accea vor fi inutile adresele de înaintare și de răspuns. Astfel, dispare și etapa de tipărire a emailurilor și trimiterea lor spre rezolvare pe suport de hârtie.
  • Funcționarii Primăriei Capitalei vor avea semnătură electronică, iar acest lucru va grăbi diverse acte și aprobări.
  • Fluxurile de lucru în interiorul Primăriei Municipiului București vor putea fi urmărite online, vor fi monitorizate mult mai ușor, iar apoi vor fi constant optimizate. Se va vedea exact în ce zone / direcții există întârzieri, cine este responsabil și, dacă este necesar, va fi redistribuit personalul pentru promptitudine mai mare în activitate.
Cookies