Primăria Municipiului București anunță că extinde procesul de digitalizare în instituție începând de luni, 17 ianuarie 2022. Nicușor Dan declară că primăria nu va mai fi o cutie neagră.
Primăria se digitalizează. Nicușor Dan promite că scăpăm de hârțogăraie: „Instituția nu va mai fi o cutie neagră”. Astfel, bucureștenii vor putea urmări traseul solicitării făcute, online.
Primăria Capitalei anunță că începând de luni, 17 ianuarie 2022, se extinde procesul de digitalizare în instituție. În acest sens, direcțiile din instituție vor utiliza Sistemul de Management al Documentelor și Fluxurilor de Lucru, pentru a înlocui formatul pe hârtie al lucrărilor cu formatul electronic.
Primarul General al Capitalei promite că scăpăm de hârțogăraie. Le transmite bucureștenilor care vor trimite solicitări sau petiții că „primăria nu va mai fi o cutie neagră”.
De asemenea, Nicușor Dan le explică persoanelor care depun cereri că vor putea urmări traseul solicitării lor, la fel cum urmăresc online traseul unei comenzi dintr-un magazin (acel moment în care știi cu exactitate că produsele pe care le-ai comandat sunt în depozit, la curier sau pe traseul către adresa de livrare).
Digitalizarea în instituție se va face treptat. În următoarele 4 – 5 săptămâni va exista un proces de rodaj, iar în maxim 2 luni de zile se vor muta în online documentele și procesele birocratice care în acest moment sunt pe hârtie.
Excepția de la digitalizare:
„Vor fi câteva excepții care decurg din cadrul legal, cum ar fi de pildă în interacțiunea cu sistemul de justiție, care cere în diverse împrejurări acte originale, pe suport de hârtie”, explică Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan.
PMB explică ce presupune folosirea Sistemului de Management al Documentelor și Fluxurilor de Lucru: