ESENTIAL

Primăria pregăteşte un nou şantier în nordul Capitalei, pentru un pasaj de 18 milioane de euro

Pasajul de la Piața Presei Libere reprezintă unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură din București din ultimii 20 de ani. Un pasaj subteran rutier și un pasaj pietonal subteran nou, în valoare de 80 de milioane de lei, sunt soluțiile cu care Primăria Capitalei își propune să fluidizeze traficul aglomerat din zona de nord a Bucureștiului. 

Conform proiectului, pasajul rutier subteran se va realiza pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, din zona de după Fantana Miorita și vor ieși pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers. De asemenea, un pasaj pietonal subteran va fi construit în Piața Presei Libere.  

„Rolul PUZ-ului discutat astăzi este de a putea coordona proiectul tehnic al Pasajului. Valoarea totală este de 18 milioane de euro, bani ce provin în totalitate de la bugetul local. Sper să fie gata în 2015, pentru că va trebui să lucrăm pe bucăți mici, să nu incomodăm traficul. Prin pasajul subteran se va intra după Fântâna Miorița și se va bifurca în subteran către cele două ieșiri, una pe Bd. Kiseleff și una pe Bd. Expoziției”, a declarat Ion Dedu, directorul direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Proiectul pasajului subteran ce datează din 2011 a fost readus de Primăria Capitalei pe lista priorităților pentru următorii ani și a organizat în luna iulie a acestui an procesul de dezbatere publică pentru a putea aproba Planul Urbanistic Zonal aferent proiectului, care coordonează normele urbanistice pentru întreaga zonă a Pieței Presei Libere. Ședința publică în acest scop a avut loc marți la Primăria Capitalei. 

Pasajul subteran de la Piața Presei Libere a reprezentat un proiect controversat încă de la prezentarea sa, rerprezentanții societății civile și ai Ordinului Arhitecților dovedindu-se total împotriva acestuia. De altfel, majoritatea celor care au luat cuvântul marți la dezbaterea publică s-au arătat împotriva acestui proiect. 

Principalul argument adus de cei care sunt împotriva proiectului este faptul că proiectul va atrage și mai mult traficul în nordul Capitalei și descurajează transportul public și va crea dificultăți pentru deplasarea pietonilor. De asemenea, aceștia susțin că proiectul va distruge spațiile verzi de pe Bd. Kiseleff, va spori poluarea în zonă și va fi doar un alt șantier rămas neterminat pe harta Capitalei. 

Argumentul principal împotriva PUZ-ului, invocat de Nicușor Dan, este clădirea înaltă cât Casa Presei Libere prevăzută a fi construită între Bd. Mărăști și Kiseleff, pe spațiul verde de lângă capătul tramvaiului 41. Conform acestora, permiterea construirii unei astfel de clădiri pe spațiul verde este ilegală și ar aduce și mai mult trafic în zonă. Mai multe despre acest subiect puteți citi aici

În replică, reprezentanții municipalității susțin că trotuarele din zonă vor rămâne la fel, se vor amenaja și piste de biciclete și pentru a ușura circulația pietonală vor fi construite și alte pasaje pietonale în tandem cu viitoarele stații de metrou de pe viitoarea magistrală de metrou către Aeroportul Otopeni, magistrală trecută însă de Ministerul Transporturilor pe linie moartă

Licitația pentru construirea Pasajului Casa Presei a fost deja făcută de Primăria Capitalei în anul 2011. Contractul a fost semnat în luna mai a acelui an consorţiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare şi Infrastructura şi SC Consitrans SRL.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button