ARHIVA B365

Primăria Generală îi lasă pe şoferi fără o bandă pe Calea Victoriei

Calea Victoriei nu va fi transformată într-o arteră integral dedicată pietonilor. Municipalitatea doar diminuează numărul benzilor dedicate circulaţiei autoturismelor pentru a lărgi trotuarele. De asemenea, secţiunea din zona Pieţei Revoluţiei ar putea fi transformată într-o zonă pietonală.

Nu este vorba de interzicerea în totalitate a circulaţiei auto pe întregul traseu al Căii Victoriei. Trebuie început cu diminuarea numărului de benzi pentru automobile, cu amplificarea suprafeţei trotuarelor şi amenajări care să încurajeze promenada şi contemplarea oraşului de catre pietoni. Acum, sunt în lungul Căii Victoriei fragmente întregi în care pur şi simplu trotuarele nu mai există (vezi în dreptul Academiei Române, al casei Vernescu, etc), şi aceasta se întâmplă în lungul unei artere cu încărcătură istorică şi arhitecturală deosebită”, spunea in urma cu cateva luni, pentru Hotnews.ro, arhitectul Constantin Enache, proiectant al Bulevardului Uranus.

În schimb, arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu se declară însă adeptul ”pietonizării” totale a Căii Victoriei. ”Acţiunea ar fi posibilă după asigurarea unor variante de tranzit prin podul Basarab sau Buzeşti. Ar putea deveni integral pietonală în weekenduri şi, în orice caz, se intenţionează transformarea în zonă pietonală în cea mai mare parte a Pieţei Palatului (Piaţa Revoluţiei)”, a precizat Gheorghe Pătraşcu.

Alături de Calea Victoriei, se intenţionează pe viitor, ca şi Bulevardul Magheru să fie redat pietonilor. Potrivit arhitectului Constantin Enache, protejarea Căii Victoriei şi a Bd. Magheru ar fi unul din avantajele construirii Axei Buzeşti-Berzei-Uranus. ”Vom putea să rezervam pe aceste străzi (n.r. Calea Victoriei şi Bd. Magheru) o suprafaţă sporită pentru pietoni, biciclişti şi spaţii verzi”, a precizat Constantin Enache.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button