Primăria vrea să elimine traficul din zona centrală prin crearea unui nou inel de circulație-TRASEUL

de:
15 dec. 2014
279 Afișari
Primăria vrea să elimine traficul din zona centrală prin crearea unui nou inel de circulație-TRASEUL

În fiecare zi, 400.000 de mașini venite din afara Capitalei tranzitează orașul către alte destinații, ceea ce duce la o supraaglomerare a unui oraș deja sufocat de trafic. Cea mai poluată zonă a orașului este zona ultracentrală (Romană – Universitate – Unirii), spun reprezentanții municipalității. Pentru a „scoate” mașinile din această zonă, Primăria Capitalei vrea să realizeze un nou inel de circulație: inelul central. 

„Pentru cei care vor să se apropie de centru vom avea și acest inel central, încercând astfel să reducem cât mai mult traficul pe axa Nord-Sud, Est-Vest, adică traficul infernal care este acum pe Victoriei, Magheru, Universitate. Aceasta este cea mai poluată zonă. Și atunci ca să reducem traficul în acea zonă ne orientăm pe inele. Inelele fiind prioritizate, practic îi atrag pe cei care tranzitau zona centrală pe inel”,  a explicat pentru B365.ro Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. 

Ce traseu va avea inelul central

Inelul central va fi realizat pe străzile deja existente prin implementarea unui sistem de sensuri unice. Potrivit lui Ion Dedu, inelul central va avea următorul traseu: Buzești-Berzei, viitoarea extindere de la Podul Hasdeu cu tunelul pe sub zona Palatului Parlamentului – Calea 13 septembrie cu strada Izvor – Bd. Libertății –  Piața Coșbuc – strada Mitropolit Nifon – strada 11 iunie (care se vor face cu sens unic) – străzile din zona Șerban Vodă – Lânăriei – Bd. Mărășești – Nerva Traian – străzile din zona Traian – Bd. Dacia și strada Mihai Eminescu – Mircea Vulcănescu în contrapartidă cu Grivița ( Calea Griviței sens unic, M. Vulcănescu sens unic în direcția opusă) – Buzești – Berzei.

Bulevardele și străzile mai largi vor rămâne cu două sensuri, în timp ce pe străzile înguste se va introduce sens unic. Parctic se vor grupa câte doi străzi, una cu sens unic într-o direcție, iar cealaltă cu sens unic în direcția opusă. 

„Unele străzi vor fi cu dublu sens cum e Buzești-Berzei care are și tramvai, cum e Bd. Dacia între Piața Romană și Vulcănescu, cum este Nerva Traian care are linie de tramvai în ax, cum va fi viitoarea exindere Buzești-Berzei cu tunel. Acestea vor fi străzi cu dublu sens. Iar străzile mici vor fi cu sens unic. Vo fi străzi pereche care vor prelua traficul. Toate acestea au fost gândite în ideea unui inel central astfel încât să avem o circulație locală pe acest inel central. Rolul inelului central este de a deservi zona centrală și de a decongestiona practic zona ultracentrală din interiorul acestui inel central”, a mai spus Ion Dedu. 

„Bulevard” circular de mare viteză în Capitală, cu pasaje subterane și supraterane în intersecții

Inelul central de circulație este ultimul adăugat în strategia de trafic a orașului care își propune fluidizarea circulației din Capitală prin organizarea traficului pe inele. În oraș au fost instalate deja indicatoare care semnalizează șoferilor prezența pe inelul principal de circulație.

Inelul principal de circulație se desfășoară pe Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Ștefan cel Mare, Șos. Mihai Bravu, Prelungire Șos. Mihai Bravu, Calea Văcăreştilor, str. Niţu Vasile, Str. Izvorul Rece, Drumul Găzarului, str. Grigore Vodă, străpungere peste Șoseaua Giurgiului până la intersecţia cu prelungirea str. Progresului, Str. Progresului, Bd. Geniului, Șos. Grozăveşti, Pasajul Basarab, Șos. Nicolae Titulescu până la Iancu de Hunedoara.

„În toate intersectiile de pe inelul principal vor trebui realizate pasaje de circulatie supra sau subterane in functie de cerintele din teren”, spune șeful de la Transporturi.

Unul dintre ele a fost deja finalizat. Astfel, pasajul suprateran Mihai Bravu, finalizat integral la sfârșitul lunii octombrie, face parte din inelul principal de circulație. De asemenea, Pasajul de la Piața Sudului, atunci cand va fi terminat, va închide inelul principal de circulație.

Și Nodul Intermodal Răzoare, proiect vechi de mulți ani, dar rămas încă pe hârtie, face parte tot din inelul principal de circulație (Vezi stadiul proiectului AICI).

Primăria intenționează să construiască un pasaj și peste intersecția Ștefan cel Mare – Calea Dorobanți (mai multe detalii AICI), pe traseul inelulului principal de circulație. Proiectul a fost inclus în Planul de Mobilitate al Primăriei Capitalei însă nu a fost întocmită încă nicio documentație și nici nu au fost alocați bani în acest sens.

„Inelul principal este pentru traficul local, deci nu pentru tranzitul orașului. Cei care vor să meargă din estul în vestul orașului, s.a.m.d., vor putea utiliza și inelul median de circulație și inelul principal, unde vom încuraja doar traficul local”, a explicat pentru B365.ro Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Inelul median se află între inelul principal şi Şoseaua de Centură, la aproximativ 5-7 km de centrul orasului. Cunoscutul proiect autostrada suspendată va închide practic inelul median. (VEZI AICI mai multe detalii despre acest proiect).

 

Cookies