Primăria Capitalei va înfiinţa un CALL CENTER pentru ca cetăţenii să sesizeze faptele de CORUPŢIE

de:
14 nov. 2016
1 Afișari
Primăria Capitalei va înfiinţa un CALL CENTER pentru ca cetăţenii să sesizeze faptele de CORUPŢIE

Direcţia ar urma să aibă 25 de angajaţi, ceea ce ar însemna o creştere a numărul de posturi din aparatul de specialitate al Primarului General de la 1.085 la 1.110, notează Agerpres.

Direcţia de integritate urmează să fie formată din: Serviciul analiza informaţiilor şi cooperare interinstituţională; Serviciul metodologii, studii şi proiecţii anticorupţie/abuzuri profesionale; Serviciul de monitorizare/verificare a activităţi structurilor din cadrul PMB şi subordonate.

Serviciul analiza informaţiilor va avea printre atribuţii înfiinţarea unui call center, unde cetăţenii vor putea sesiza fapte de corupţie, datele urmând să fie centralizate şi puse la dispoziţia primarului general. Acelaşi serviciu va analiza şi verifica datele şi informaţiile referitoare la potenţiale conflicte de interese şi stări de incompatibilitate în care se află personalul PMB şi al serviciilor şi instituţiilor publice de interes local al Municipiului Bucureşti.

Serviciul metodologii, studii şi proiecţii anticorupţie va desfăşura activităţi de instruire anticorupţie adresate în special personalului nou încadrat în PMB, celui care activează în domenii expuse în mod deosebit riscurilor de corupţie, precum şi personalului cu funcţii de conducere. Întregul personal al PMB şi al instituţiilor şi serviciilor publice de interes local va avea obligaţia de a participa cel puţin o dată pe an la astfel de activităţi de instruire.

Serviciul de monitorizare va urmări şi analiza: contactele frecvente cu exteriorul instituţiei; gestionarea fondurilor externe ori a programelor/proiectelor; gestionarea mijloacelor financiare; achiziţionarea/ gestionarea de bunuri, servicii şi lucrări; activităţile de recrutare a personalului şi de eliberarea a unor documente.

Direcţia de integritate va avea datoria de a coordona metodologic, a îndruma serviciile din subordine şi supraveghea implementarea managementului riscurilor de corupţie de către compartimentele de specialitate din cadrul PMB şi al serviciilor şi instituţiilor publice de interes local al Municipiului Bucureşti. De asemenea, va întocmi periodic raportări şi informări cu privire la incidente legate de eventuale fapte de corupţie şi încălcare a integrităţii profesionale, declanşând acţiuni în vederea înlăturării acestora. Direcţia va propune primarului general sesizarea organelor competente, pentru activităţile ce intră în sfera de competenţă a direcţiei. De asemenea, Direcţia de integritate va avea dreptul de a solicita informaţii şi documente, în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu.

Cookies