Primăria Capitalei plăteşte preţuri de zeci de ori mai mari pentru întreţinerea străzilor

de:
17 sept. 2013
0 Afișari
Primăria Capitalei plăteşte preţuri de zeci de ori mai mari pentru întreţinerea străzilor

Primăria Capitalei plăteşte lucrările de întreţinere ale drumurilor de zeci de ori mai scump decât preţul pieţei, scrie Adevărul.ro, citându-l pe  Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul“.

Acesta susţine că, municipalitatea, prin Administraţia Străzilor, ar plăti sume mult mai mari faţă de costurile actualei pieţe.

Primăria Municipiului Bucureşti anunţa în anul 2010 că va organiza o licitaţie pentru atribuirea de acorduri-cadru de servicii de întreţinere şi administrare a străzilor din Capitală. În urma licitaţiei, 11 asocieri de firme au pus mâna pe 1,7 miliarde de lei (aproximativ 430 de milioane de euro), bani publici puşi la bătaie de municipalitate prin Administraţia Străzilor Bucureşti.

Este vorba despre Tehnologica Radion, Euro Construct Trading 98, Straco Grup, Delta Antrepriza de Construcţii şi Montaj 93 (Delta A.C.M. 93), Pro Cons XXI, RCV Global Group, Swietelsky Construcţii Feroviare, Strabag, Eurovia-Construct Internaţional, Global Service Proiect şi Drum Concept.

Preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul, Nicuşor Dan, a făcut un calcul pe baza valorilor celor şase pachete deţinute de firmele care au câştigat licitaţia în urmă cu doi ani. De aici, spune el, rezultă că Primăria Capitalei plăteşte întreţinerea drumurilor de 15 până la 48 de ori mai mult decât preţul actual al pieţei.

Socoteala lui Nicuşor Dan porneşte de la valorile estimate ale acordului-cadru, pentru valoarea minimă şi cea maximă a fiecăruia dintre cele şase pachete. Astfel, Pachetul 1 are valoarea minimă a contractului din 2011 până în 2014 de 93,9 milioane de lei fără TVA, în timp ce valoarea maximă este de 281,8 milioane de lei fără TVA. Aşa continuă şi cu ce de-al doilea pachet, cu valorile de 90,2 milioane de lei fără TVA şi 270,7 milioane de lei fără TVA. Pachetul 3 are valorile de 64,9 milioane de lei fără TVA şi 194,8 milioane de lei fără TVA, Pachetul 4 – 64,8 milioane de lei fără TVA şi 194,4 milioane de lei fără TVA, Pachetul 5 – 76,6 milioane de lei fără TVA şi 229,9 milioane de lei fără TVA, în timp ce Pachetul 6 are valoarea minimă de 78,3 milioane de lei fără TVA şi valoarea maximă de 235 de milioane de lei fără TVA. „Pentru fiecare cele şase contracte, Primăria Capitalei a indicat o valoare minimă şi una maximă, afirmând că plăţile se vor face «după necesităţi».

Licitaţia s-a făcut în urma preţului oferit pentru valoarea minimă, ceea ce este incorect, întrucât diferenţele între valoarea minimă şi valoarea maximă sunt uriaşe şi nu există niciun element de control care să oprească plata până la final a valorii maxime a contractului“, precizează Nicuşor Dan.

Pornind de la aceste cifre, preşedintele Asociaţiei spune că valoarea maximă a contractelor prevede un preţ de 477.940 de euro pe kilometru, pe an, adică de 48 de ori mai mult decât valoarea maximă de pe piaţă. Din calculul făcut de Nicuşor Dan reiese că în perioada aprilie-decembrie 2011, municipalitatea a plătit suma de 140.485 de euro pe kilometru, pe an, adică de 14 ori mai mult decât valoarea maximă de pe piaţă.

Cookies