Primăria Capitalei a dat în judecată firma care deține sediul de pe Splaiul Independenței

de:
27 mart. 2014
5 afișări
Primăria Capitalei a dat în judecată firma care deține sediul de pe Splaiul Independenței

Anunțul a fost făcut joi, în ședința de Consiliu General, de către directorul Direcției Juridice din Primăria Capitalei, Adrian Iordache. 

Clădirea de pe Splaiul Independenței în care își desfășoară activitatea Primăria Capitalei a fost evaluată de către firma imobiliară Colliers International la 13,5 milioane euro. Până acum, Primăria Capitalei a plătit pe chirie 4,7 milioane euro, conform primarului general Sorin Oprescu, sumă care, conform contractului, ar fi trebuit să constituie un avans pentru cumpărarea clădirii. 

Proprietarul clădirii a refuzat, însă, spune Sorin Oprescu, să semneze un contract de vânzare-cumpărare, ba mai mult, a refuzat și prelungirea contractului de închiriere cu Primăria Capitalei. În urmă cu puțin timp, firma care deține clădirea a cerut intrarea în insolvență, a mai spus Oprescu, deși Primăria Capitalei a plătit la zi chiria. 

Contractul de chirie fusese prelungit de consilieri în luna decembrie până în februarie, cu condiția ca primarul general să negocieze cumpărarea clădirii în cuantumul sumei plătite până acum pe chirie. Sorin Oprescu a declarat că de-abia acum poate, din punct de vedere legal, să cumpere clădirea, conform legii 6/2014, până acum această acțiune fiind interzisă de Ministerul Finanțelor, deoarece Primăria Capitalei ar fi depășit gradul de îndatorare de 30%. Referitor la acuzațiile aduse de PDL, Sorin Oprescu a spus că plângerea poate fi depusă la DNA, nefiind prima plângere de acest tip, existând una și din 2012, pentru care a fost exonerat. De asemeni, Oprescu a anunțat că se va adresa Justiției pentru acuzațiile aduse de PDL, pe care le consideră calomnioase.

Primarul general, Sorin Oprescu, nu a reușit să ajungă la o înțelegere cu proprietarul turnului de pe Splaiul Independenței, unde Primăria Capitalei își desfășoară activitatea de când la sediul vechi de pe Bd. Elisabeta au început lucrările de consolidare și renovare. După ce timp de trei ani, municipalitatea a plătit 9,7 milioane euro chirie pentru noul sediu, Consiliul General al Municipiului București i-a cerut primarului general să demareze procedurile pentru achiziția clădirii. După o lună de negocieri, Sorin Oprescu a cerut din nou prelungirea contractului de închiriere cu încă un an „pentru că nu au fost finalizate negocierile pentru încheierea contractului de vânzare-cumpărare”.

Contractul de închiriere a sediului de pe Splaiul Independenței a fost încheiat în 2009 pentru un imobil cu suprafaţa de 12.576 de metri pătraţi, pentru care municipalitatea plătea 17,88 de euro pe metru pătrat. Proprietarii de atunci, SC Iliotomi Grup SRL, au optat la acea dată pentru nefacturarea TVA, a precizat consilierul general Cornel Pieptea, în ședința CGMB din decembrie 2013.

Încă de la începutul acestui contract, a existat clauza potrivit căreia municipalitatea putea să exercite opţiunea de cumpărare a imobilului. Ulterior, în iunie 2010, clădirea a fost vândută de SC Iliotomi Grup către SC Apatel Properties SRL, iar CGMB a aprobat un act adiţional la contractul iniţial, prin care municipalitatea plătea 14,387 euro pe metru pătrat plus TVA, iar suprafaţa clădirii se mărea la 12.906 de metri pătraţi, ca urmare a construirii unor lifturi exterioare.

Astfel, potrivit lui Pieptea, în 2010, municipalitatea a plătit 10.944.679 lei, în 2011 – 11.377.823 de lei, în 2012 – 11.940.815 lei, iar în 2013 – 9.046.757 lei, fără TVA.

Oprescu a declarat anterior că nu a putut achiziționa clădirea de birouri deoarece gradul de îndatorare al PMB era maxim, din cauza creditului accesat de fostul primar general, Adriean Videanu, iar Ministerul de Finanțe nu i-ar fi permis să facă un leasing imobiliar, care s-ar fi considerat credit.

Costul lucrărilor la sediul de pe Bd. Elisabeta a crescut de două ori până la 24,3 milioane euro

Iar în timp ce Oprescu se pregătește să mai cheltuie câteva milioane de euro pentru chiria noului sediu, noi scumpiri apar și la sediul vechi. Astfel, Primăria Capitalei vrea să achiziționeze servicii de consultanță pentru Modernizarea și reabilitarea imobilului situat în Bd. Regina Elisabeta nr. 47. Conform anunțului de licitație, municipalitatea este dispusă să ofere 2,7 milioane lei (600.000 euro) pentru aceste servicii. Banii ar urma să fie plătiți pentru un contract pe doi ani.

Costul final estimat de Primăria Capitalei pentru lucrările de modernizare a vechiului sediu se ridică la 24,3 milioane euro cu TVA. Aceasta a fost ultima sumă aprobată de Consiliul General al Municipiului București (CGMB) în aprilie 2013 pentru realizarea lucrărilor la sediul din Bd. Elisabeta. Cu doar câteva luni înainte însă, în februarie 2013, CGMB aprobase pentru același obiectiv de investiții o scumpire cu 7,6 milioane de euro față de bugetul inițial aprobat în 2008 de 12,5 milioane euro.

Cookies