Prima zi de funcționare a sistemului ”Kiss and Ride” în București. Primarul Ciucu, observator la preluarea elevilor de la Școala Sfântul Andrei

09 ian. 2023
8895 Afișari
Prima zi de funcționare a sistemului ”Kiss and Ride” în București. Primarul Ciucu, observator la preluarea elevilor de la Școala Sfântul Andrei
Foto: primăria Sectorului 6

Noul sistem „Kiss and Ride” a fost testat astăzi pentru prima dată de la introducerea sa în București. Două sectoare au anunțat că au implementat sistemul de a nu parca mașina ci de a circula încontinuu pe un culoar pentru debarcarea copiilor în siguranță. Locurile unde s-a reconfigurat intrarea la școală sunt în Sectorul 6, la Școala Sfântul Andrei din Drumul Taberei și în Sectorul 2, la Școala 58 din Pantelimon.

Primarul Ciprian Ciucu de la Sectorul 6, prezent dis-de-dimineață la școală, și-a exprimat satisfacția că sistemul a funcționat de minune.

”A dispărut aglomerația din fața Școlii Sfântul Andrei, traficul nu mai este blocat de mașini pe Aleea Parva, așa cum se întâmpla zilnic. ”, au scris reprezentanții Primăriei Sectorului 6.

Tot procesul a fost monitorizat de primarul Ciprian Ciucu, de polițistul local de la Circulație, dar și de administratorul unității de învățământ și de paznic.

”La prima oră a dimineții, debarcarea copiilor s-a desfășurat cât se poate de civilizat! Părinții au intrat cu autoturismele pe culoarul special amenajat, elevii au coborât cu ghiozdanele și-au luat la revedere și au intrat pe poarta școlii. În 10-15 secunde, mașina se punea în mișcare.

În tot acest timp, șoferii care nu aveau legătură cu școala au mers în continuare, astfel că circulația nu s-a blocat.”, se arată în informarea primăriei de sector.

Alte opinii despre ”Kiss and Ride”, în prima zi de școală a anului 2023

Administratorul unității de învățământ, părinții și locuitorii din zonă au fost citați de Primăria Sectorului 6, într-un comunicat de presă

Administratorul Școlii Sf. Andrei: „În 25 de ani de când lucrez la școala aceasta niciodată nu a fost atât de liber! Totul era blocat din cauza mașinilor. Părinții căutau un loc unde să oprească și era haos”

Părinții elevilor de la școală: ”Ne-au spus ca de acum au scăpat de stresul că nu au unde opri să-și lase copiii la școală.”

Locuitorii din zonă: ”Mulțumiți că pot ieși rapid de pe stradă, fără a mai sta blocați”.

Zilnic, un polițist local va fi prezent la ambele schimburi. Următorul culoar de îmbarcare/debarcare se amenajează la Școala 279.

Și în sectorul 2, prima administrație care a anunțat că a lucrat un an de zile la acest proiect, are în vedere dezvoltarea sistemului la încă o școală din sector.

Într-o ultimă postare pe Facebook, OPTAR, organizația care promovează transportul alternativ, menționa următoarele critici:

1. În România nu există Kiss & Ride (nu exista indicator, nu exista reguli)
2. Prima astfel de amenajare in București a fost în 2017. La fel de greșite că cele anunțate zilele acestea în București.
3. Sistemul încurajează deplasările motorizate, adică exact de ce nu are nevoie Bucureștiul
4. Primarii de la 2 și 6 ar fi trebuit să fie edilii care sa ofere (doar) exemple de buna
practică. Din păcate, reușesc să dea exemple greșite care, cu siguranță vor fi copiate de multi edili din tara
5. Amenajarea din sectorul 2 a atras deja nemulțumirea riveranilor.

Îți recomandăm și:

Cookies