ARHIVA B365

Prima interstaţie de pe Magistrala 5, cu tunel dublu finalizat, este gata. GALERIE FOTO

Cel de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM), botezat Filofteia, a staţionat înainte de pereţii staţiei Orizont, în perioada sărbătorilor de iarnă. Pe 8 ianuarie, TBM-ul a terminat execuţia tunelului dintre staţiile Academia Militară şi Orizont pe firul doi, în lungime de 533 de metri. Astfel, s-au realizat lucrările la prima interstaţie cu tunel dublu finalizat, Academia Militară – Orizont, potrivit forummetrouusor.com.

Imaginile în care este surprinsă intrarea cârtiţei uriaşe Filofteia în staţia Orizont au fost postate pe forummetrouusor.com de utilizatorul Subway Guru.

Lucrările fac parte din Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon. Filofteia a început să foreze în data de 21 noiembrie 2013 și în perioada următoare va fi transferat în capătul opus al stației, pentru a-și continua traseul. Primul echipament TBM, Sf. Varvara, va începe săpăturile către următoarea stație, Favorit, în următoarele zile. Tunelul pe care-l va realiza va avea o lungime de 342 de metri, potrivit unui comunicat de presă remis B365.ro, de Ministerul Transporturilor.

Pregătiri pentru începerea săptăruilor către staţia Favorit, cu TBM-ul Varvara. Foto: forummetrouusor.com/ user Subway Guru

„Monitorizăm cu mare atenţie aceste lucrări ca să fim siguri că termenele de execuţie vor fi respectate. La acest moment suntem în grafic şi sperăm că și în perioada următoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta termenele impuse”, a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, în comunicatul citat.

Graficul de lucrări prevede ca structura staţiilor şi a tunelelor să fie gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează apoi să fie realizate lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button