ARHIVA B365

Prima cursă a trenului electric: Peste 60 de poliţişti, mobilizaţi pe traseul Craiova – Bucureşti

Potrivit Poliţiei Române, 64 de poliţişti de la transporturi acţionează atât pe traseul Craiova – Bucureşti, parcurs de trenul Hyperion, primul tren electric fabricat în România, cât şi în staţiile CFR Craiova, Caracal, Roşiorii de Vede şi Bucureşti, unde trenul staţionează, scrie adevarul.ro.

„Poliţiştii sunt pregătiţi să intervină şi să ia măsurile legale faţă de persoanele care, prin comportamentul sau activităţile pe care le desfăşoară, afectează climatul de siguranţă publică”, potrivit unui comunicat de presă emis de Poliţia Română.

Premierul Victor Ponta a plecat, sâmbătă după-amiază, din Gara Craiova, în prima cursă a trenului electric Hyperion, produs în acest oraş, el spunând că garnitura arată mai bine decât orice alt tren din Franţa, Germania sau Statele Unite ale Americii. Premierul Victor Ponta a ajuns la Craiova însoţit de Liviu Dragnea şi Dan Şova, ei mergând în Gara Craiova, unde sâmbătă după-amiază a plecat în prima sa cursă trenul Hyperion, primul tren electric fabricat în România de către compania Softronic Craiova.

„Am promis în urmă cu o lună că vin şi facem primul drum cu un tren electric românesc, un tren care arată mai bine ca orice tren din Germania, Franţa sau America şi sunt absolut convins că de la Craiova vor pleca foarte multe trenuri moderne. Am văzut că facem şi locomotive, după 24 de ani, se fac trenuri de care suntem mândri şi eu o sa fiu mândru să merg cu trenul făcut la Craiova, la Softronic, în toată Europa”, a afirmat Ponta.

Întrebat de jurnalişti de ce trenul atinge o viteză mică, Ponta a răspus că din cauza şinelor de cale ferată, şi nu din cauza trenului: „Este aşa din cauza şinei, nu din cauza trenului, de-aia l-am adus pe domnul Şova, să facă şi şina, pentru că tren avem”. Premierul va merge cu trenul Hyperion până la Bucureşti.

Primul tren electric făcut în România Trenul Hyperion este primul tren electric fabricat în România de către compania Softronic Craiova, investiţia depăşind cinci milioane de euro. Hyperion, tren de concepţie românească, este compus din patru vagoane, având o capacitate de transport de 188 de locuri, iar datorită sistemului său de alimentare bi-sistem, garnitura poate fi folosită şi în alte ţări.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button