Preluarea Billa România de către grupul Carrefour, analizată de Consiliul Concurenței

de:
02 mart. 2016
2 Afișari
Preluarea Billa România de către grupul Carrefour, analizată de Consiliul Concurenței

Grupul Rewe își va menține celelalte activități de retail din România, concentrându-se asupra rețelei sale de magazine de tip discounter. Deși tranzacția a fost notificată inițial Comisiei Europene, Consiliul Concurentei din România a fost considerată autoritatea cea mai potrivită pentru a realiza o analiză detaliată a piețelor pe care Carrefour își consolidează poziția în urma preluării magazinelor Billa, se arată într-un comunicat CC.

Autoritatea de concurență va evalua operațiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal, în conformitate cu Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice. Carrefour este membră a Grupului Carrefour, ce activează pe piața comercializării cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare de consum curent în peste 30 de tari. În România, Carrefour operează prin intermediul magazinelor de tip hypermarket (Carrefour Hypermarket), supermarket (Carrefour Market), precum și a magazinelor de proximitate (Carrefour Express).

Citește și MAJORĂRI SALARIALE pentru angajaţii unuia din cele mai mari lanţuri de hipermarket-uri din România

Consiliul Concurentei invită părțile terțe interesate să prezinte eventuale observații sau puncte de vedere în legătură cu operațiunea de concentrare economică notificată. Observațiile sau punctele de vedere pot fi transmise la Consiliul Concurenței până la data de 16 martie 2016. Carrefour a anunțat în data de 22 decembrie semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România cu Grupul Rewe, însă operațiunea trebuia aprobată de către Consiliul Concurenței.

Repartizate pe întreg teritoriul românesc, cele 86 de supermarketuri Billa România reprezintă o suprafață de vânzare totală de 83.000 de metri pătrați. Datorită acestei achiziții, Carrefour devine primul operator de supermarketuri din România, întărindu-și astfel oferta multiformat și mergând totodată mai aproape de clienții săi„, se menționa în comunicat.

Carrefour, al doilea grup de distribuție mondial și primul din Europa, are peste 380.000 de angajați în întreaga lume. ‘Prezent în 35 de țări cu peste 12.000 de magazine, grupul a realizat o cifră de afaceri de 100,5 miliarde de euro în 2014‘, se mai precizează în documentul respectiv.

Cookies