Centrul Unic de Comandă în caz de calamităţi va reuni specialişti de la Poliţie, Jandarmerie, pompieri, SMURD şi ambulanţă.
„Proiectul va costa aproximativ 40 de milioane de euro. Numai o maşină pentru pompieri cu ultimele dotări costă un milion de euro. Banii vor veni de la bugetul local, dar şi din fonduri europene. Noi sperăm ca într-un an acest centru să funcţioneze”, a precizat pentru B365.ro, consilierul general Horia Scarlat.
Primăria Municipiului Bucureşti a făcut deja primele achiziţii pentru situaţii de urgenţă. La sfârşitul lui 2010, municipalitatea a achiziţionat un spital modular semimobil de urgenţă. O astfel de unitate medicală este utilizată în caz de calamitate majoră, precum seism, inundaţii, stare de război sau necesitate. Spitalul modular semimobil de urgenţă va avea 100 de paturi şi va fi compus din mai multe containere şi hale pneumatice. Costul achiziţiei ajunge la 4,7 milioane de euro.
De asemenea, Primăria Capitalei va cheltui aproximativ 100.000 de euro pentru înfiinţarea Corpului de Voluntari al Municipiului Bucureşti. Acesta va trebui să îndeplinească mai multe cerinţe, printre care: să conducă, în toată Capitala, activitatea de prevenire pentru toate riscurile identificate, să fie operaţional în cazul producerii dezastrelor, să participe şi să îndeplinească misiunile specifice la organizarea şi executarea activităţilor de anunţare, alarmare, evacuare, decontaminare, refacere şi descarcerare.
În acelaşi timp, va fi realizată şi o inventariere a riscurilor specifice Capitalei, pe baza Planului de Analiză şi Acoperire al Riscurilor. Vor fi identificate astfel riscurile cele mai frecvente la nivelul municipiului şi zonele cele mai vulnerabile, incluzând şi elementele de infrastructură critică.