ARHIVA B365

Construcţia Pasajului Mihai Bravu a fost suspendată: Prefectul l-a dat în judecată pe Oprescu pentru aviz ilegal

Primarul general, Sorin Oprescu, este acuzat că a încălcat legea în patru rânduri în momentul în care a emis avizul de construcţie a Pasajului Mihai Bravu – Splaiul Unirii.

Astfel, autorizaţia a fost emisă fără a avea la bază un Plan Urbanistic Zonal, aprobat de Consiliul General la Municipiului Bucureşti. De asemenea, în documentaţia anexată autorizaţiei lipseşte avizul obligatoriu al Autorităţii pentru Protecţia Mediului.

Potrivit prefectului, autorizaţia a fost emisă ca fiind în regim de urgenţă, situaţie care nu se încadrează în cazurile prevăzute în mod expres de Legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrarilor de construcţii. Conform legii, lucrări în regim de urgenţă sunt cele care se operează asupra clădirilor ce reprezintă pericol public, lucrări de sprijinire şi consolidare, demolări parţiale ca urmare a unor calamităţi, avarii, accidente. „Astfel, construcia pasajului ca « lucrare în regim de urgenţă » nu este justificată, dar această încadrare a permis în mod eronat emiterea autorizaţiei de construcţie fără PUZ şi aviz de mediu”, anunţă Prefectura Bucureşti printr-un comunicat.

Mai mult, anunţă instituţia, Sorin Oprescu a emis autorizaţia de construcţie fără a realiza exproprierea terenurilor care urmează a fi afectate de execuţia acestor lucrări.

„Sunt surprins sa constat ca Primarul General al Capitalei a ignorat prevederile legale într-un demers atât de important pentru bucureşteni. Primăria trebuie să obţină, în cel mai scurt timp, aprobările necesare demarării, în concordanţă cu legea, a lucrărilor la respectivul pasaj”, a decalarat prefectul Mihai Atanasoaei.

Autorizaţia de construcţie a fost suspendată până la pronunţarea instanţelor de judecată.

Viitorul Pasaj suprateran va face legătura Calea Vacăreşti şi Șoseaua Mihai Bravu, peste Splaiul Unirii şi va avea câte două benzi pe fiecare sens. “Soluţia propusă este de realizare a două pasaje supraterane paralele pe direcţia Calea Văcăreşti – Mihai Bravu, câte unul pentru fiecare sens de circulaţie. Lungimea totală este de 685 m pentru sensul Văcăreşti – Mihai Bravu şi 700 m pentru sensul Mihai Bravu – Văcăreşti. Rampele de acces au lungimea de 65 m – rampa Mihai Bravu şi respectiv 95 m – rampa Văcăreşti”, se arată în caietul de sarcini.

Traseul viitorului pasaj are ca punct de plecare B-dul Mihai Bravu în dreptul străzii Vitejilor (staţia de metrou Mihai Bravu), traversează Splaiul Unirii (râul Dâmboviţa) şi intresecţia Văcăreşti cu Mihai Bravu, încheindu-se pe calea Văcăreşti în dreptul blocului 2C.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button