De la site de medicamente la o adevărată legendă urbană. Farmacia Tei se numără printre afacerile din București care se bucură de un succes imens atât în mediul online, cât și în mediul offline, fiind unul dintre cele mai căutate și populare lanțuri farmaceutice din întregul oraș și din țară. Prin urmare, vă prezentăm povestea Farmaciei Tei, una dintre cele mai populare afaceri din Capitală.
Deși în București este o competiție acerbă între mai multe lanțuri de farmacii pentru titlul de cea mai populară și căutată, puține companii sunt cele care se pot lăuda că sunt la fel de cunoscute precum Farmacia Tei. În timp ce farmaciile de cartier au cozi de obicei doar la orele de vârf, locațiile Farmaciei Tei adună zi de zi cozi interminabile de tineri și vârstnici deopotrivă, aduși aici de „mirajul” prețurilor și al gamei extinse de produse. În prezent, Farmacia Tei a devenit un adevărat mit urban, deoarece este puțin probabil să existe în prezent bucureșteni care fie să nu calce pragul fie să nu fi auzit de acest lanț farmaceutic. Totuși, cum s-a ajuns aici? Cine se află în spatele brandului?
Drumul Farmaciei Tei începe în anul 1992, când fondatoarea Roxana Matei, în vârstă de 25 de ani la acea vreme, a preluat o farmacie de cartier din zona Tei, cu scopul de a o extinde, folosindu-se de studiile în domeniul financiar, dar și de pasiunea sa pentru retail: „ lucrul care îmi place cel mai mult este să fac achiziții”, a declarat aceasta.
Începând cu 2003, Roxana Maftei și fratele său, Cătălin Maftei, au pus bazele unei farmacii online de tip plafar, unde se găsesc produse naturiste, intitulată MamaNatura.ro. În doar zece ani, această companie a devenit un punct de reper al industriei farmaceutice în ceea ce privește gestionarea și implementarea internetului într-o industrie care părea reticentă în fața digitalizării.
Totuși, Farmacia Tei și-a deschis serviciile online către clienții săi începând din anul 2009, reușind o creștere sustenabilă de la an la an a profiturilor și a capitalului. Deși la început farmacia dispunea de un singur punct de lucru – un spațiu puțin mai mare decât un apartament de 4 camere, Farmacia Tei a devenit în prezent unul dintre cele mai populare lanțuri de farmacii din București.
Dacă în primii ani vânzările de produse pentru copii și cele pentru adulți nu erau separate, în anul 2012 acest lucru s-a schimbat odată cu introducerea brandului Bebe Tei, un magazin special dedicat pentru vânzarea de medicamente și echipamente pentru copii cu vârste de până la trei ani. În prezent, acest magazin se bucură de un site separat de unde clienții pot face comenzi, Bebe Tei devenind în ultimul deceniu unul dintre competitorii de vârf din această industrie.
În prezent, Farmacia Tei se află în topul celor mai mari cinci companii din retailul farmaceutic, având deschise cinci locații în București și în țară:
De asemenea, cuplul din spatele Farmaciei Tei se gândește să extindă în continuare afacerea, cu alte puncte de lucru în orașe precum Iași, Brăila, Brașov și Galați, dar și pentru deschiderea unui nou spațiu în Sectorul 1 al Capitalei.