Poșta Română, unul dintre brandurile românești, o să vândă alimente și băuturi în oficiile poștale. Decizia a ajuns subiect de dispusă între PNL și PSD

09 mai 2022
207 Afișari
Poșta Română, unul dintre brandurile românești, o să vândă alimente și băuturi în oficiile poștale. Decizia a ajuns subiect de dispusă între PNL și PSD

Românii vor putea cumpăra produse alimentare și nealimentare din oficiile poștale, în urma unui parteneriat încheiat recent între Poșta Română și un mare lanț de magazine. Proiectul a debutat, de vineri, cu o etapă pilot în 4 oficii poștale din Pitești și se va extinde în funcție de „gradul de satisfacție al clienților”. Inaugurarea a avut loc în prezenţa directorilor generali ai celor două companii.

Gama selecționată și pusă la dispoziție de lanțul de magazine este formată din aproximativ 150 de produse și este expusă pe o suprafață de vânzare de 10-12 metri pătrați în incinta oficiilor poștale (FOTO – Poșta Română). Clienții vor putea găsi aici produse de băcănie, dulciuri, băuturi, snacks-uri, dar și o selecție de articole nealimentare.

Subiect în dezacord în coaliția PNL-PSD

Decizia Poştei Române de a vinde produse alimentare şi nealimentare, deocamdată în stadiul de program-pilot, a nemulțumit PSD. Demersul a fost ironizat de Lucian Romaşcanu (PSD), ministru al Culturii, care sublinia că, după ce că înainte stăteai mult la poştă, acum oamenii vor sta şi mai mult, pentru că sunt vândute şi produse alimentare.

„Poşta Română este un soi de Magazinul Victoria de pe vremuri, cine mai ţine mine, «50 de magazine într-unul singur»… Unde se presupune că trimiţi plicuri, primeşti colete, cumperi timbre, dar stai cu orele la coadă pentru că lumea achită: facturi pentru diverşi operatori telecom; facturi diverse gaze şi electricitate; şi, mai nou, cumpărăm pufuleţi şi eugenii! Cine conduce o asemenea instituţie ar trebui să aibă un minim habar despre management. Omul din fruntea trebii n-are”, a precizat reprezentantul Guvernului.

 

Noul ministru al Cercetării, Sebastian Burduja: Voi încuraja demersuri prin care să testăm

Sebastian Burduja (PNL), noul ministru al Cercetării şi Digitalizări, în subordinea căruia este Poşta Română, în condiţiile în care instituţia este acţionarul majoritar, apără decizia de a vinde și alte produse la ghișeele poștale.

„Am urmărit reacţiile publice. Ca principiu, între a ne da cu părerea din birouri despre proiecte care zac prin sertare prăfuite versus a testa la firul ierbii nevoile clienţilor, eu voi alege întotdeauna a doua variantă. Şi voi încuraja demersuri prin care să testăm, prin iteraţii succesive, modalităţi creative de a răspunde nevoilor cetăţenilor. Şi de a creşte – şi diversifica – veniturile unei companii de stat, care nu ar trebui să aştepte mereu sprijin de la stat. Parteneriatul Poştei Române cu un retailer de top este o dovadă că managementul acestei companii caută permanent soluţii pentru a exploata avantajul competitiv al companiei: o reţea teritorială unică în România”, a precizat Burduja.

Ministrul şi-a afirmat sprijinul pentru directorul general al Poștei Române Valentin Ştefan, subliniind că este „un profesionist desăvârşit”, cu experienţă inclusiv în Statele Unite, care cu siguranţa duce instituţia în direcţia potrivită. De altfel, în funcţie de modul cum decurge etapa-pilot va fi decisă sau nu extinderea demersului la nivelul altor oficii poştale.

Poșta Română, brand național care încearcă să se adapteze exigențelor pieței, deservește aproximativ 19 milioane de români – prin expedierea de alocații și pensii în special -, punând la dispoziția clienților săi o rețea de 5.500 de oficii poștale. În prezent, compania se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (93,52% din pachetul de acțiuni) și Fondul Proprietatea (6,48% din pachetul de acțiuni).

Îți recomandăm și:

Cookies