ARHIVA B365

Ponta vrea să transfere Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei

Prim-ministrul Victor Ponta a declarat că, în perioada urmatoare, vor fi luate câteva măsuri în domeniul transporturilor.

În cadrul discursului său, de la începutul şedinţei de Guvern, de miercuri, Ponta a criticat faptul că au fost deschise mai multe şantiere pentru construcţia magistralei de metrou M5 şi a declarat că Primăria Capitalei va fi aceea care va prioritiza aceste lucrări.

Ponta a mai declarat, într-o conferinţă de presă, organizată la finalul şedinţei de Guvern, că Metrorex trebuie să treacă la Primăria Capitalei pentru că nicio altă ţară europeană nu are reţeaua de transport subteran în subordinea ministerului transporturilor. „Guvernul va continua să finanţeze Metrorex pentru că Primăria nu va putea să finanţeze singură costurile de investiţie. Din cunoştinţele mele, Bucureştiul este singura capitală europeană care nu are metroul în subordine. Primăria Capitalei trebuie să prioritizeze investiţiile pentru construirea magistralei de metrou M5, nu Ministerul Transporturilor. Nu trebuie să spunem noi de la minister, pe tot felul de interese obscure cum săpăm în şapte direcţii şi de fapt nu terminăm nicăieri”, a declarat Victor Ponta.

Premierul a mai precizat că vrea să înlocuiască actualul management de la TAROM şi de la Compania Naţională de Drumuri cu un management privat.

Ion Dedu, directorul direcţiei de transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, a comentat pentru B365.ro declaraţiile primului ministru şi oportunitatea trecerii metroului în subordinea autorităţilor locale ale Capitalei.

„Această trecere a Metrorex în subordinea Primăriei este posibil să fie legată de o lege ce prevede descentralizarea în cadrul mai multor ministere, în special în cadrul Ministerului Transporturilor. Sistemele de metrou se află, de obicei, în subordinea autorităţilor locale sau regionale”, a declarat Dedu, confirmând afirmaţiile lui Victor Ponta.

El consideră oportun transferul Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei. „Principalul beneficiu ar fi posibilitatea unei integrării a metroului cu transportul în comun de suprafaţă. Astfel, tarifele se pot uniformiza şi pot fi vândute titluri de călătorie valabile pentru ambele mijloace de transport pe parcursul unei anumite perioade”, a punctat Dedu pentru B365.ro

Sumele alocate pentru proiectul „Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate” au fost reduse cu mai mult de jumătate în urma rectificării bugetare din 2012. Practic, Metrorex a rămas fără banii necesari continuării lucrărilor conform graficelor de execuţie. Şeful Metrorex a contrazis însă un răspuns oficial al companiei şi a declarat, pentru B365.ro, că lucrările se vor desfăşura conform graficului, fiind asigurată finanțarea necesară pentru aceste lucrări. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button