ARHIVA B365

Ponta, pe Facebook: „Am o emoţie specială azi!”

„Am o emoţie specială azi! Am aflat din familie faptul că înainte de anul 1900 unul din străstrăbunicii mei se chema Ponte, era de meserie pietruitor de drumuri şi locuia la Trieste (parte atunci a Imperiului Austro-Ungar ca şi zona Aradului nostru). A fost mutat cu toată familia la Pecica pentru a munci la pietruirea drumului Pecica-Nadlac. A rămas să locuiască aici şi romanii i-au schimbat numele în Ponta! Acum, la un secol şi jumătate după, particip la inaugurarea autostrăzii Nădlac-Pecica-Arad (începută în 2013 şi finalizată acum)!”, a scris premierul Victor Ponta pe contul său de Facebook.

Premierul Victor Ponta a fost prezent, în cârje, la inaugurarea lotului II al Autostrăzii Nădlac-Arad. Cu această ocazie a fost inaugurat şi primul punct de trecere a frontierei aflat pe o autostradă din România.

Noul punct de control de la graniţă, aflat la joncţiunea A1 (RO) şi M43 (H), se va numi Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II (RO) – Csanadpalota (H), scrie tvr.ro.

Punctul de frontieră se află pe teritoriul României, la aproximativ zece kilometri de Vama Nădlac, situată pe DN 7, care în prezent este cea mai mare de la graniţa cu Ungaria.

Noul punct de control va avea 20 de benzi de circulaţie, respectiv câte zece pe fiecare sens, cu câte zece cabine duble, în care vor sta poliţişti de frontieră români şi ungari.

Din cele 10 benzi de pe fiecare sens, patru sunt pentru autoturisme, patru sunt pentru automarfare, iar două pentru autocare.

Pentru traficul greu vor exista 4 cântare – două pe fiecare sens de circulaţie.

Parcarea de pe sensul de ieşire din ţară are 107 locuri pentru camioane.

După deschiderea PTF Nădlac II, automarfarele cu o capacitate de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac, de pe DN7.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau. Valoarea contractului: 124,45 milioane de euro.

Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011. Termenul de execuţie: un an şi jumătate.

CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii. Motivul principal a fost întârzierea lucrărilor. CNADNR a atribuit în decembrie 2013 asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului al doilea, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button