Bucureștenii vor circula cu metroul pe magistrala M5 din 2016

de:
25 sept. 2013
0 afișări
Bucureștenii vor circula cu metroul pe magistrala M5 din 2016

Astăzi au fost demarate lucrările la tunelurile de metrou pe Magistrala 5. Unul din cele două utilaje de tip TBM, cel botezat Varvara, a început astăzi forarea în subteran.

Potrivit programului de lucrări, structura staţiilor şi a tunelelor va fi gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Acest proiect este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –Transport.

„Am vrut să fim aici, împreună cu doamna ministru, la momentul în care se pune în funcţiune această nouă tehnologie care nu a mai fost folosită în România şi care e considerată un vârf tehnologic pentru toată Europa şi toată lumea. Mă asigur, împreună cu directorul general de la Metrorex şi cu constructorul care are responsabilitatea efectuării acestei lucrări că există finanţare şi că se lucrează. Răspundem împreună, Guvern, Ministerul Transporturilor, Metrorex şi constructorul, că lucrările merg fără niciun fel de întrerupere şi fără niciun fel de sincopă. Acest proiect a început foarte prost, ca să o spun foarte direct. Nu a fost gândit foarte clar ca finanţare, ca timp. Fostul guvern a alocat 10 milioane euro, noi trebuie să alocăm restul până la 1,5 miliarde euro. Am încredere că şi constructorul şi toţi cei care lucrează aici îşi fac treaba foarte bine. Noi le asigurăm finanţarea, doamna ministru asigură supravegherea şi cât mai repede posibil, pe măsură ce se avansează cu lucrările, să se redea partea de carosabil pentru ca traficul să fie mai uşor”, a declarat, miercuri, premierul Victor Ponta.

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a anunţat, în cadrul evenimentului de miercuri, că bucureştenii vor putea călători cu metroul din Drumul Taberei până la Universitate abia peste trei ani. „La gata va fi în 2015, iar în 2016 în semestrul 2 se va da în funcţiune magistrala”, a declarat Aurel Radu.

Potrivit programului de lucrări, structura staţiilor şi a tunelelor va fi gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016, potrivit Ministerului Transporturilor.

„E o întârziere de un an pentru că nu s-a pus niciun ban în bugetul 2011-2012. Am pus în 2012, la rectificare, bani pentru această magistrală, şi acum în 2013. E foarte important că s-a reuşit trecerea unei părţi importante de finanţare pe Programul Operaţional Sectorial de Transport, după ce s-a deblocat, pentru că am putut începe şi lucrările de aici de la magistrală, proiectul fiind blocat de pe vremea doamnei Boagiu şi a domnului Iordache. E adevărat că unul e liber, iar unul e în închisoare, dar au exact aceeaşi responsabilitate pentru că am avut programul blocat. Finanţarea europeană pune o încărcătură mai mică pe buget, nu mai trebuie să tăiem din alte părţi şi se asigură o continuitate”, a completat premierul Victor Ponta.

Acest proiect este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –Transport.

Prim-ministrul a mai spus că traficul în zonă va fi reluat în toamna anului 2014. „Am întrebat şi eu primarii de peste tot din Europa. Peste tot este aceeaşi problemă: nu ai cum să construieşti metroul decât creând, pentru o perioadă de timp, foarte multe probleme pentru traficul rutier. Până la urmă este o pierdere asumată de noi toţi, iar metroul este necesar într-un oraş ca Bucureştiul. Pentru o perioadă de timp, problemele cu traficul rutier sunt inevitabile şi în alte mari capitale europene. Pe măsură ce se avansează cu lucrările în subteran fiecare km de şosea care se acoperă şi se poate reda circulaţiei, se redă. Cel mai probabil, însă, din ceea ce mi-au spus specialiştii, o schimbare semnificativă privind facilitarea traficului rutier va fi undeva în toamna anului 2014, nu mai repede”, a precizat Ponta.

Premierul Victor Ponta a mai spus, într-o discuţie cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi cu cei ai constructorului, că autorităţile „fac minerit măcar în Bucureşti”, potrivit Mediafax.

Ponta a mai precizat că Guvernul are bani şi pentru cele două staţii de pe magistrala 4, Laminorului şi Lac Străuleşti. Premierul a mai anunţat că lucrările pentru Magistrala 6 de metrou vor fi demarate abia după finalizarea lucrărilor la cele două staţii de pe magistrala 4. „Doamna ministru s-a văzut cu finanţatorii japonezi. Problema e următoarea: dacă începem 10 proiecte şi nu terminăm niciunul e cea mai rea variantă. Noi cu asta ne-am trezit. Ne-am trezit cu 3 metri săpaţi la magistrala 5 şi niciun ban, cu studiu de fezabilitate şi niciun ban pentru aeroport (n.r. – magistrala 6). Toate lucrurile începute aşa câte un pic şi nimic terminat. Haideţi să ne concentrăm întâi să terminăm cu proiectul ăsta (n.r. – magistrala 5), să terminăm cu Străuleştiul şi apoi să facem şi metroul spre aeroport”, a adăugat premierul.

Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legătura între Drumul Taberei şi Universitate, va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei.

Aurel Radu a mai precizat că lucrările pentru cel de-al doilea tronson al magistralei 5 vor demara din Pantelimon pentru ca traficul rutier să fie afectat cât mai puţin posibil. „Mai întâi trebuie să demarăm procedura de licitaţie. La anul sigur vom demara şi licitaţia. Trebuie să avem şi banii necesari ca să putem iniţia procedura şi să fim acceptaţi pe fondurile europene pe proiectul 2014 – 2020. Noi acum tragem bani din fostul acord cu Uniunea Europeană 2007 – 2013. La cel de-al doilea tronson de pe magistrala 5 vom merge direct de la Eroilor până la Iancului. Gândirea noastră este să pornim următorul tronson din Pantelimon spre Iancului pentru că trebuie să facem o mare organizare de şantier şi nu vrem să deranjăm întreg oraşul. Din acest motiv ne-am gândit să plecăm din Pantelimon. Acolo vom face organizarea de şantier şi de acolo vom introduce şi scuturile”, a mai declarat Aurel Radu.

Cookies