ARHIVA B365

Poliţiştii Capitalei, neputincioşi în faţa motocicliştilor zgomotoşi

Odată cu lăsare nopţii, motocicliştii încep să-şi facă simţită prezenţa pe străzile din Capitală, în special prin zgomotul creat de tobele lor de eşapament, de multe ori modificate cu bună ştiinţă pentru a fi cât mai gălăgioase. Bulevardele se transformă în piste de curse, iar bucureştenii care încearcă să se odihnească după o zi de muncă sunt nevoiţi să suporte hărmălaia creată de vitezomanii pe două roţi. Ei îşi condimentează distracţia cu decibeli fără număr ştiind că poliţiştii nu dispun de cadrul legal pentru a-i trage la răspundere.

Pentru a putea fi admise în circulaţie pe drumurile publice, autovehiculele trebuie să îndeplinească condiţiile tehnice impuse de normele specifice privind siguranţa circulaţiei şi protecţia mediului. Instituţia care a elaborat aceste norme şi gestionează procedurile de omologare ale autovehiculelor este Registrul Auto Român. Deşi teoria sună bine, în realitatea lucrurile sunt mai complicate.

În primul rând, deşi în datele tehnice ale unui vehicul omologat pentru circulaţie ar trebui să fie înscris nivelul maxim adminsibil de zgomot, atât în mers cât şi în staţionare, acest lucru nu se întâmplă întotdeauna, a declarat pentru B365.ro şeful Brigăzii Rutiere Bucureşti, comisarul Nicu Dragoş.

De asemenea, procedurile tehnice elaborate de către Registrul Auto Român pentru măsurarea zgomotului în mers sau staţionare, la omologarea de tip a autovehiculelor, sunt complexe şi laborioase, nefiind aplicabile în cazul unui control în trafic, deoarece condiţiile de măsurare sunt complet diferite, măsurătorile fiind influenţate de o serie de factori perturbatori.

”De altfel, măsurarea nivelului de zgomot ar trebui să se efectueze în cadrul inspecţiilor tehnice periodice din staţiile autorizate R.A.R., dar acest lucru nu este inclus în procedurile actuale”, explică Nicu Dragoş, adăugând că Poliţia Rutieră nu este dotată cu aparatura de măsurare în timp real a nivelului de zgomot produs de motoarele autovehiculelor şi actual nu există o procedură clară şi certificată metrologic care să răspundă acestor solicitări.

”În cazul în care se vor elabora norme clare care să permită agenţilor de circulaţie să constate depăşirea nivelului de zgomot produs de vehicule, se vor putea dispune măsuri de reducere a poluării fonice”, promite comisarul.

La momentul actual, singura instituţie care se poate împotrivi motocicliştilor zgomotoşi este Registrul Auto Român, însă bătălia este pierdută de la bun început din cauza echipamentelor insuficiente ale inspectorilor de trafic.

”Registrul Auto Român a elaborat o procedură privind modul de verificare în trafic a stării tehnice a vehiculelor. Prin aceaste norme, specialiştii R.A.R. care acţionează în colaborare cu agenţii de circulaţie pot stabili dacă autovehiculele controlate emit un zgomot excesiv, fără a efectua măsuratori specifice, constatarea făcându-se doar auditiv de către inspectorul de trafic”, spune Nicu Dragoş. RAR dispuns însă numai de trei autolaboratoare mobile care pot efectua verificări tehnice în trafic, în condiţiile în care în Capitală şi în judeţul Ilfov sunt înmatriculate aproape două milioane de vehicule.

”În cazul în care se va suplimenta numărul de autolaboratoare R.A.R. se va eficientiza şi activitatea de control în trafic”, dă asigurări şeful Brigăzii Rutiere Bucureşti.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button