BAZAR

Poliția dulciurilor. Zahărul brun și mierea nu sunt, de fapt, atât de benefice precum credeam noi

Poliția dulciurilor. Zahărul brun și mierea nu sunt atât de benefice precum credeam. Cele două se comportă similar în organism. Aceste mituri au fost spulberate.

Poliția dulciurilor. Zahărul brun și mierea nu sunt atât de benefice precum credeam. Câte grame de zahăr ar trebui să consumăm zilnic.

Oamenii au început să se ferească de zahărul alb și să consume zahăr brun sau miere. Dar care este diferența? Se pare că cele două ajung să se comporte identic în organism.

Poliția dulciurilor. Zahărul brun și mierea nu sunt atât de benefice precum credeam

Singura diferență între zahărul brun și cel alb este culoarea. Oamenii încearcă să găsească variante de zahăr „mai bun”, ca să fie împăcați cu un stil de viață mai sănătos, dar așa ceva nu prea există.

Noi mâncăm dulciuri doar pentru gust. Zahărul nu-i face bine organismului. Dar de ce? Pentru că acesta ajunge să intensifice toate procesele oxidative: carii dentare, distruge smalțul dinților, distruge metabolismul celular pentru că zahărul crește oxidarea și aciditatea.

Recomandăm și: Dieta care poate preveni bolile de inimă, devastatoare printre români. Nutriționiștii revoluționează cu acest plan alimentar

De asemenea, zahărul este și un agent de îmbătrânire. Chiar și imunitatea este afectată de el. În ceea ce privește nutriția, zahărul este un carbohidrat rapid, compus din două molecule: o moleculă de glucoză și una de fructoză.

Fructoza este chiar zahărul din fructe, pe care toți îl considerăm sănătos. Chiar am ajuns să ne ghidăm după vorba „cu cât mai multe fructe, cu atât mai bine”.

Ceea ce nu știm este că fructoza ajunge direct la ficat și sporește metabolismul de îngrășare. Glucoza o găsim în amidon, în produsele făinoase.

25 de grame – limita zilnică de zahăr

Nu trebuie să ne temem. Glucoza alimentează celulele și este consumată în timpul efortului fizic, dar cu fructoza…organismul nostru nu are ce să facă și o trimite direct la ficat, iar ficatul o transformă în grăsime. De aceea consumul de fructe în exces nu este recomandat.

Recomandăm și: Nutriționistul Mihaela Bilic avertizează că cireșele îngrașă teribil. Ce fructe aduc cele mai multe kilograme suplimentare

Și despre miere se credea că are un zahăr natural. Interesant este că sfecla sau trestia de zahăr sunt mai benefice pentru organism. Iată de ce: dacă am mesteca sfecla sau trestia, zahărul ar fi asimilat de organism și nu ar exista probleme. Riscurile apar în momentul în care zahărul este rafinat și ajunge în pliculețe.

Exact la fel este și cu mierea – se pare că nu există elemente care să aduca beneficii organismului. Mierea are structură identică precum zahărul și se comportă la fel în organism.

Organizația Mondială a Sănătății – OMS, a limitat consumul zilnic de zahăr la 25 de grame – 5 pliculețe. Și aici nu ne referim la zahărul pus în cafea, ci la toate produsele pe care le consumăm, deoarece zahărul este agent de conservare.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button