Prefectul Capitalei îl contrazice pe Nicușor Dan în legătură cu cel mai popular subiect din București la ora actuală: Podul Grant. Rareș Hopincă a declarat că, anul acesta, nu a fost cerut niciun aviz de la CFR pentru lucrări în vară.
Zilele trecute, primarul Capitalei a transmis că lucrările la Podul Grant nu s-au făcut peste vară pentru că CFR nu a dat aviz.
Prefectul Capitalei a declarat, joi seară, 19 octombrie, că PMB nu a cerut niciun fel de aviz de la CFR pentru lucrările de la Podul Grant.
Hopincă spune că ceea ce se întâmplă acum la Podul Grant este o dovadă a incompetenței administrative de la nivelul Primăriei Capitalei. Prefectul transmite că lucrările ar fi putut fi planificate altfel, astfel încât să nu fie creat acest haos în traficul din București.
Ca o concluzie preliminară, vreau să spun din capul locului că ce se întâmplă la Podul Grant este o mostră fără echivoc a incompetenței administrative de la nivelul primăriei generale. Nu se poate, ca după ce nu ai făcut absolut nimic, când valorie de trafic erau sub jumătate, să te apuci în cea mai aglomerată perioadă a anului să blochezi jumătate din oraș. Există mecanisme prin care lucrările puteau fi planificate astfel încât să nu afecteze atât de mult traficul din București, a declarat Rareș Hopincă în cadrul emisiunii Gândul Exclusiv, potrivit Gândul.ro.
Prefectul a mai spus că Primăria Municipiului București are autorizația de intervenție la Podul Grant încă din luna aprilie.
Rareș Hopincă transmite că Podul Grant are autorizație pentru lucrări din data de 3 aprilie 2023, iar municipalitatea ar fi putut să înceapă în iunie, astfel încât să nu fie atât de afectat traficul din oraș. Prefectul spune că urmează să-l întrebe direct pe Nicușor Dan, vina fiind în totalitate acolo:
Dacă era abordată competent această investiție, nu era blocat jumătate din București. Autorizația pentru lucrările la Podul Grant este din 3 aprilie 2023. Puteau începe din iunie, puteau face lucrările care nu necesitau blocarea traficului în perioada aglomerată. Nu s-a putut, îl voi întreba direct pe primarul general, vina este în totalitate acolo, a declarat prefectul Capitalei.
Primăria Municipiului București nu ar fi cerut niciun aviz de la CFR pentru lucrările de la Podul Grant, a spus Hopincă.
Am întrebat CFR-ul despre acest aspect, nu a fost cerut niciun aviz de la CFR în acest an. Singurul aviz dat de CFR a fost în 2019. Ca să nu te lase CFR-ul, trebuia să ceri o documentație tehnică, să ceri un aviz, și CFR-ul să-ți răspundă la această solicitare, se poate nu se poate. Repet, nu s-a solicitat în acest an niciun aviz de la CFR.
Zilele trecute, Nicușor Dan a declarat că o parte dintre lucrări presupune întreruperea sistemului de alimentare al liniilor de tren cu energie electrică, iar acest lucru presupune un aviz din partea CFR.
Pe perioada verii, pentru că erau foarte multe trenuri care mergeau la Constanța și la oră devreme dimineața și la ore târzii seara, CFR nu ne-a dat aviz să lucrăm peste vară și atunci lucrăm acum, a declarat primarul Capitalei.