ÎN BUCUREȘTI

Podul Ciurel va rămâne neterminat. Nicușor Dan anunță ce se va întâmpla cu cel de-al doilea mare proiect de infrastructură al Capitalei

Primarul general Nicușor Dan a anunțat că lucrările la Străpungerea Splaiul Independenției- Ciurel-A1, nu vor continua, iar Podul Ciurel va rămâne în forma actuală cu un simplu „viraj la stânga” , un pod care nu duce nicăieri. Construit cu o singură bandă de ieșire, podul este un calvar pentru șoferii care merg spre Militari sau Drumul Taberei, fiind aglomerat la orele de vârf.

Podul Ciurel va râmâne în forma actuală. Va fi stopat proiectul Străpungerea Splaiul Independenției-Ciurel-A1, o investiție de 240 de milioane de lei, gândit ca o legătură între autostrăzile A1 București-Pitești și A2 București-Constanța. Primarul general Nicușor Dan consideră că proiectarea sa a fost greșeală pentru că drumul ar fi trebuit să treacă la 20 de metri de un lac de unde bucureștenii beau apă.

„Proiectul vine de la Nicolae Ceausescu, pe care l-a numit străpungerea A1-A2, el avea în cap că penetrația Ciurel va încuraja traversarea Bucureștiului dinspre Pitești spre Constanța, ceea ce este o greșeală, trecea la 20 de metri de un lac din care noi bem apă, care din motive știintifice nu poate fi acoperit, și nu poți bea apa dintr-un lac pe lângă care trec mașini.”, a declarat Nicușor Dan, la Europa FM.

Străpungerea Splaiul Independenției-Ciurel-A1, din care face parte Podul Ciurel, este cel de-al doilea mare proiect de infrastructură al Bucureștiului, după Pasajul Basarab.

Traficul rutier de pe penetrația Ciurel va fi preluat de drumurile radiale

În locul penetrației Ciurel, bucureștenii vor avea două drumuri radiale către A0 și șoseaua de centură. Este soluția prezentată de primarul general de a prelua traficul de pe Podul Ciurel.

„Am prezentat în urma cu 3 săptămâni un proiect cu 10 drumuri radiale, care înseamnă ieșiri către șoseaua și autoastrada de centură, acestea vor fi pe b-dul Timișoara și una pe Giulești. Șoferii nu vor fi nevoiți să o ia pe Ciurel ci vor avea aceste iesiri”, a afirmat Nicușor Dan.

Proiect rutier major în jurul Bucureștiului: rețea radială de drumuri de 100 de km

10 drumurile radiale, cu o lungime totală estimată de 96.11 km, sunt propuse pentru a fi construite în jurul Bucureștiului pentru ajuta la creșterea atractivității investiţiei autostrăzii A0 – Inel București prin conectarea acesteia la municipiul București și la aria metropolitană, se arată în descrierea proiectului.

Proiectul se numește Drumuri Radiale – Orbital București și a fost realizat de Ministerul Transporturilor la nivel de studiu de prefezabilitate.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button