Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat a treia licitație pentru reparații la pasajul peste Centura București, de pe Autostrada A1 București-Pitești, după ce la primele două nu a primit oferte. Față de celelalte oferte, CNAIR a majorat considerabil valoarea contractului, aproape dublând-o.
Podul peste Centura Capitalei, de pe Autostrada A1 București-Pitești, a fost construit în anul 1970, acesta trecând prin reparații în 1999, deci vorbim despre 25 de ani de la ultimele intervenții.
Poate că a treia oară e cu noroc. CNAIR a lansat a treia licitație pentru reparații capitale la pasaj, după ce la primele două licitații compania, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri București, nu a primit oferte, potrivit Economedia.
Pentru această licitație, spre deosebire de primele două, CNAIR aproape a dublat valoarea contractului, de la 5,8 milioane lei, la 9,1, dar a menținut durata pentru lucrări la 7 luni.
Așa cum fiecare mare proiect de infrastructură o impune, și reparațiile de la pasaj vor aduce restricții, circulația urmând să fie închisă pe câte un sens, iar traficul va fi deviat pe sensul opus, cu câte o bandă în ambele direcții.
Desigur, asta înseamnă că se vor forma coloane pe ambele sensuri, A1 București-Pitești fiind cea mai aglomerată autostradă din țară cu o Medie Zilnică Anuală (MZA) de peste 40.000 autovehicule.
Totodată, Ministerul Transporturilor intenționează să lărgească Autostrada A1 București-Pitești la 3 benzi pe sens. CNAIR va lansa o nouă licitație pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.
Având în vedere că Autostrada A1 are o capacitate de preluare a fluxului de autoturisme cu mult depășită, lărgirea la 3 benzi pe sens devine, practic, obligatorie. De exemplu, pe tronsonul dintre Ciorogârla-București se produc aproape în fiecare zi tamponări și accidente.
Te-ar mai putea interesa și: