PNL a iniţiat un program minimal de funcţionare a Capitalei. Ce prevede „Acordul pentru Bucureşti”

de:
15 sept. 2015
1 Afișari
PNL a iniţiat un program minimal de funcţionare a Capitalei. Ce prevede

Cornel Pieptea, fost viceprimar PNL, a anunţat, pe pagina sa de Facebook, că Partidul National Liberal a initiat o platforma-program ce cuprinde prioritatile pe termen scurt pentru administrarea Bucurestiului.

„La aceast program au aderat reprezentanții mai multor formațiuni politice prezente în Consiliul General al Municipiului Bucuresti. S-a construit in acest fel o majoritate solida care va sustine proiectele convenite in acord.

In contextul in care nici Partidul Social Democrat nu si-a manifestat intentia ferma de a prelua mandatul de primar interimar si pentru a evita blocarea totala a Primariei Capitalei pe o perioada nedeterminata, semnatarii ACORDULUI PENTRU BUCURESTENI au agreat candidatura domnului Marin Dan Stefanel pentru functia de primar interimar. In aceste conditii am decis să îmi depun demisia din funcția de viceprimar, urmând să sprijin prin experiența mea profesională noua echipă de conducere”, a anunţat Pieptea pe Facebook.

Iată prevederile programului propus de PNL şi publicat pe site-ul personal al lui Cornel Pieptea, fost viceprimar PNL:

„ACORDUL PENTRU BUCUREȘTENI reprezintă programul minimal de funcționare a orașului, pe care Partidul Național Liberal îl propune bucureștenilor, tuturor forțelor politice reprezentate în CGMB, reprezentanților societății civile și Guvernului României. Credem că aceste măsuri sunt dincolo de interesele de partid și aparțin interesului general al orașului București.

Facem apel la bucureșteni și la reprezentanții societății civile să ne sprijine în demersul nostru de a determina toate forțele politice reprezentate în CGMB să adere la ACORDUL PENTRU BUCUREȘTENI, pentru ca împreună să putem asigura normalitatea funcționării primăriei și a tuturor serviciilor publice din subordinea sa, în perioada care a rămas până la organizarea alegerilor locale din 2016. Facem, de asemenea, apel la autoritățile publice locale din Sectoarele Bucureștiului și la autoritățile centrale, în speță la Guvernul României, pentru a ne sprijini în acest efort.

ACORDUL PENTRU BUCUREȘTENI este un prim pas pentru ca Bucureștiul, capitala țării, orașul al cărui conducător este ales cu cel mai mare număr de voturi după Președintele României, să depășească rapid situația actuală și să redevină un reper național pentru dezvoltarea societății românești și pentru respectul pe care aleșii îl datorează cetățenilor.

Suntem conștienti cu toții de criza generalizată în care se zbate acum Primăria Capitalei și de faptul că aceasta nu mai trebuie să afecteze cetățenii, deși procesul de normalizare a actului administrativ la nivelul Bucureștiului va fi unul de durată.

Bucureștenii resimt gravitatea neregulilor descoperite la Primăria Capitalei. Arestarea Primarului General și a unor directori din primărie generează o criză morală a administrației care afectează atât imaginea Bucureștiului, cât și încrederea cetățenilor în instituția Primăriei Capitalei.

În iunie 2016, bucureștenii vor fi chemați la urne ca să hotărască soarta orașului lor, care este strâns legată de primarul pe care îl vor alege. Până atunci, însă, avem responsabilitatea de a asigura tranziția, în așa fel încât serviciile publice către cetățeni să nu fie afectate, iar practicile ilegale din primărie să fie stopate.

Luând în considerare cele de mai sus, precum și faptul că în Consiliul General al Municipiului există o largă diversitate politică (consilieri generali: PNL – 22, PSD – 14, PMP – 4, ALDE – 4, PSRO – 3, PPDD – 3, independenți – 3), venim în fața consilierilor generali din toate partidele politice, a organizațiilor non-guvernamentale cu activitate în administrația publică, precum și a guvernului, cu propunerea adoptării unui ACORD PENTRU BUCUREȘTENI.

ACORDUL PENTRU BUCUREȘTENI pornește de la premisa că actualul primar al capitalei trebuie să își dea demisia, iar forțele politice reprezentate în CGMB trebuie să asigure cu maximă responsabilitate administrarea orașului în următoarele 9 luni, în baza acestui acord, indiferent dacă instanța va hotărî cercetarea lui Sorin Oprescu în libertate sau în arest, pentru a stopa prejudiciul moral, material și de imagine adus bucureștenilor.

Măsuri pe termen scurt în ACORDUL PENTRU BUCUREȘTENI:

AUDITAREA ÎN REGIM DE URGENȚĂ a primăriei și a instituțiilor din subordinea Consiliului General, pentru a afla situația exactă în care se află;

TRANSPARENTIZAREA ACTULUI ADMINISTRATIV:
Publicarea tuturor contractelor de achiziții publice de la nivelul municipiului București, din ultimii 3 ani, precum și a celor care vor fi semnate de acum înainte;
Ședințe deschise de CGMB și publicarea votului consilierilor prin introducerea votului electronic, începând cu prima ședință ordinară a Consiliului;
Aplicarea riguroasa a transparentei decizionale, prin aplicarea reala a Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică. În acest sens, propunem ca tot ceea ce înseamnă angajarea banului public să fie dezbătut conform Legii nr. 52/2003, pentru ca cetăţenii să cunoască intenţiile municipalităţii şi, totodată, să-şi exprime opiniile, sugestiile, propunerile pentru o administrare corectă, transparentă a oraşului;
Numirea unui reprezentant al societății civile în Comisia Tehnică de Urbanism și Administrarea Teritoriului;
Asigurarea premiselor necesare adoptării unui buget participativ al PMB.
SALVAREA DE LA DEZASTRU A SERVICIILOR PUBLICE DIN BUCUREȘTI:

RADET

Evitarea colapsului RADET-ului prin aprobarea bugetului rectificat pe 2014, aprobarea bugetului pe 2015 și deblocarea a 150 de milioane lei, sume legal cuvenite acestei regii pentru asigurarea finanțării reparațiilor necesare pentru pornirea încălzirii pe timp de iarnă.
Transformarea acestei regii în societate comercială, în vederea încheierii contractului de delegare a serviciului între Primăria Municipiului București și RADET, cu obligații și responsabilități clare privind calitatea furnizării apei calde și a căldurii, precum și plata la timp a diferenței de tarif a energiei termice furnizate populației, transformare adoptată de Consiliul General încă din 2014.
RATB

Creșterea ritmicității mijloacelor de transport prin creșterea parcului circulant zilnic;
Îmbunătățirea parcului auto prin realizarea de reparatii capitale;
Stoparea distrugerii autovehiculelor noi prin dezasamblarea acestora și utilizarea pieselor pentru reparații la alte autovehicule;
Reducerea timpului de deplasare prin implementarea benzilor unice RATB și a sistemului integrat de management al traficului, inclusiv pentru mijloacele de transport în comun;
Asigurarea conditiilor optime de transport: curățenie, zgomot, încălzire, aer condiționat, puncte de informare în stații, automate pentru eliberarea cartelelor.
POLIȚIA LOCALĂ

Concentrarea activității pe îndeplinirea cu prioritate a atribuțiilor esențiale: siguranța cetățeanului și sprijinirea controlului traficului rutie, și mai puțin pe controale ale unor activități foarte specializate care sunt și sub controlul altor instituții. Avem în vedere creșterea numărului de agenți care să asigure, în stradă, siguranța cetățenilor;
Acordarea de sprijin susținut Poliției Naționale în monitorizarea și intervenția, conform legii, în zonele marcate de un grad mare al criminalității mici și medii, cum ar fi: Centrul Vechi, piețele, Gara de Nord, zonele din apropierea școlilor și liceelor, parcările din zone rezidențiale etc.;
Dotarea Poliției Locale cu echipamentul necesar este primordială.
COMANDAMENTUL PENTRU INTERVENTII LA DESZAPEZIRE

Inventarierea dotărilor de care dispun firmele de specialitate – utilaje, aparatură și substante – necesare deszăpezirii și fluidizării traficului pe timpul iernii;
Cel care va deține interimar funcția de primar al Capitalei, în calitatea sa de vicepreședinte al Comitetului pentru Situatii de Urgentă, împreună cu primarii de sector, cu Poliția Rutieră, ISU și alte instituții cu atribuții, se va asigura că autoritățile sunt pregătite să intervină nu doar rapid, ci și eficient din punct de vedere al costurilor.
CONTINUAREA INVESTIȚIILOR VITALE PENTRU BUCUREȘTENI

Lucrările de reabilitare a Spitalelor Victor Gomoiu și Foișor;
Realizarea șoselei Prelungirea Ghencea conexare cu pasaj Domnești;
Realizarea pasajului subteran Calea Văcărești – Piața Sudului;
Reluarea lucrărilor și finalizarea liniei de tramvai Liviu Rebreanu;
Finalizarea lucrărilor pe Bulevardul Pantelimon și pe strada Fabrica de Glucoză;
Măsuri pentru îmbunătățirea traficului rutier din cartierele Rahova, Alexandrei, Măgurele, în special realizarea legăturii Șoseaua Alexandriei cu Drumul Taberei, proiect adoptat de Consiliul General încă din februarie 2010.
STOPAREA RISIPEI DIN BANUL PUBLIC

Introducerea standardelor de cost pentru toate lucrarile de servicii si constructii;
Renunțarea la evenimentele publice festiviste și redirecționarea banilor către serviciile publice vitale pentru locuitorii capitalei, finanțate din banii publici;
Sediul Primăriei Capitalei:
Investigarea situației reale a sediului primăriei capitalei și prezentarea tuturor informațiilor opiniei publice, în termen de 1 lună;
Din informațiile pe care le avem în acest moment, reiese că sediul Primăriei a fost o afacere imobiliară a primarului Sorin Oprescu. După mai mult de 5 ani, timp în care Primăria a plătit peste 13 milioane de euro chirie pentru sediul nou (bani cu care, în această perioadă, se putea construi de la zero cel puțin un sediu cu aceleași facilități), și 8 milioane de euro pe restaurarea, încă neterminată, a vechiului sediu, astazi, situația sediului Primăriei nu este nici pe departe clarificată: sediul vechi – încă în lucru, sediul nou – în proces;
Este imperios necesar să urgentăm lucrările la sediul vechi, astfel încât Primăria să se poată întoarce în sediul consacrat.
Va trebui să câștigăm în instanță un drept pe care, de altfel, bucureștenii l-au plătit cu vârf și îndesat: dreptul de a avea în proprietate sediul de pe Splaiul Independenței, plătit cu o chirie record pe piața imobiliară românească.
4. Auditarea și clarificarea situației de la Administrația Lacuri Parcuri și Agrement București, Administrația Cimitirelor și de la Centrul Cultural Palatele Brâncovenești.

SOLICITAREA IMPERATIVĂ DE REZOLVARE A OBLIGAȚIILOR RESTANTE ALE GUVERNULUI FAȚĂ DE LOCUITORII BUCUREȘTIULUI

Metrou

Magistrala 5 – Drumul Taberei – Universitate – Pantelimon și Magistrala 6 – Gara de Nord – 1 Mai – Otopeni trebuie să primească atenție sporită din partea Guvernului;
Pentru aceste obiective deja s-a pierdut finanțarea din fonduri europene nerambursabile (POST 2007-2013), iar întârzierea cu care se emit avizele, deși documentația este depusă, duce la creșterea costurilor și la prelungirea dincolo de limite a termenelor de execuție.
Centura Bucureștiului – o prioritate națională

Prin faptul că București-Ilfov asigură mai mult de 30% din PIB-ul României, Centura (în stadiul ei actual) este unul dintre principalii factori de regres economic al zonei, iar nerealizarea urgentă a acesteia (la standardele normale – regim de autostradă) va conduce implicit la dezechilibru economic regional, cu impact negativ semnificativ asupra dezvoltării viitoare a României;
Este singura centură a unui oraș care nu aparține administrativ acestuia (actualmente, centura Bucureștiului este în administrarea CNADR).
Fuziunea RADET – ELCEN

Adoptarea actului normativ de transferare a ELCEN în patrimoniul Municipiului București, pentru a putea fuziona cu RADET, în vederea realizării unui sistem integrat de alimentare centralizată cu energie termică și, implicit, pentru eficientizarea și creșterea calității acestui serviciu, ca parte finală a Memorandumului Guvernului României, încheiat încă din 27 martie 2013.
Prelungirea Planului Urbanistic General ca soluție de avarie”.

Cookies