PMB vrea ca tramvaiele să circule și prin Piața Unirii, dar proiectul are probleme. Asociația Metrou Ușor vine și cu soluții

20 dec. 2024
6623 afișări
PMB vrea ca tramvaiele să circule și prin Piața Unirii, dar proiectul are probleme. Asociația Metrou Ușor vine și cu soluții
PMB vrea ca tramvaiele să circule și prin Piața Unirii, dar proiectul are probleme. Asociația Metrou Ușor vine și cu soluții | Sursă foto: Agerpres

Asociația Metrou Ușor a transmis o serie de probleme pe care le-a constat la proiectul Primăriei Capitalei prin care vrea să introducă tramvaiele în Piața Unirii. De asemenea, au oferit și o serie de soluții pentru remedierea acestora.

Ce probleme trebuie PMB rezolve până să introducă tramvaiele în Piața Unirii

Proiectul Primăriei Capitalei este unul extrem de complex, în special având în vedere stadiul în care se află Planșeul Unirii. Prin introducerea tramvaiului în Piața Unirii, ar urma să fie unite liniile de pe Bulevardul Corneliu Copusu și Bulevardul Regina Maria.

Cum proiectul a fost pus în dezbatere publică, Asociația Metrou Ușor a identificat câteva lipsuri pentru care a găsit și soluții, pe care le transmite Primăriei.

Iată care sunt problemele identificate:

  • Lipsa persoanelor de tramvai pe sensul de mers către Calea Călărași. 

Fără această stație, tramvaiele care ar circula pe direcția Calea Călărași – Bulevardul Corneliu Coposu – Piața Unirii nu ar putea să oprească în stația Piața Sfânta Vineri.

Soluția găsită de Asociația Metrou Ușor:

Propunem mutarea celor două peroane prevăzute pe Str. Sf. Vineri (Templul Coral), pe Bd. Corneliu Coposu, la vest de intersecție, conform reprezentării noastre grafice (FOTO 1). Această configurație a peroanelor va satisface toate nevoile comerciale fezabile de exploatare. În acest sens, propunem și unificarea culoarului BUS propus în proiect cu liniile de tramvai.

| Sursă foto: Facebook – Asociația Metrou Ușor
  • Lipsa unei corespondențe directe cu metroul din zona Piața Unirii

Pentru a asigura un transfer cât mai ușor al oamenilor între STB și metrou, deoarece foarte mulți fac schimb între aceste mijloace de transport public în zona Piața Unirii, este necesară realizarea unei conexiuni directe. În lipsa unui acces pietonal direct către metrou, călătorii vor fi nevoiți să ocolească pe la suprafață.

Asociația Metrou Ușor transmite că, în lipsa unui astfel de pasaj, dezavantajele ar fi:

  •  Supraaglomerarea trecerilor de pietoni,
  • Creșterea riscului de accidentări,
  • Creșterea timpului de transbordare între mijloacele de transport,
  • Scăderea atractivității și confortului general pentru această transbordare.

Soluția:

După cum am precizat și în 2021 și în 2023, solicităm realizarea unui nou acces pietonal subteran pe scuarul pe care este proiectată viitoarea stație de tramvai, intersectând pasajul spre vestibulul stației magistralei 2.

| Sursă foto: Facebook – Asociația Metrou Ușor

Întregul document al Asociației Metrou Ușor poate fi consultat accesând ACEST link.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies