ȘTIRI

Oprescu, din nou în ilegalitate: De data aceasta, din cauza personalului PMB

Primul proiect pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Muncipiului București din 29 iunie 2013 era proiectul de hotărâre prin care se puneau în aplicare prevederile Ordonanței de Urgență nr. 77/ 2013

Dar primarul general s-a răzgândit: a scos acel punct de pe ordinea de zi și, nici la mai bine de trei luni de la intrarea în vigoare a legii, Primăria Capitalei și instituțiile din subordine nu au intrat în legalitate.

Potrivit raportului de specialitate al proiectului, în urma aplicării prevederilor OUG nr.77/2013, la nivelul Municipiului Bucureşti ar fi trebuit să se supună spre aprobare un număr de 5.826 faţă de 6.683 posturi deja aprobate, fiind desfiinţate un număr de 857 de posturi. Din cele 5.826 de posturi, 506 erau de conducere.

Citește și Oprescu, în ilegalitate, somat de executorul judecătoresc să dărâme Cathedral Plaza

Pentru aparatul de specialitate al primarului general ar fi trebuit să se supună spre aprobare un număr total de 985 de posturi, faţă de 1.027 aprobate, din care 112 posturi de conducere.

În cadrul serviciilor şi instituţiilor publice subordonate primăriei, din 5.654 de posturi existente ar fi urmat să fie aprobate 4.839, prin desfiinţarea unui număr de 815 posturi. Din cele 4.839 de posturi, 394 ar fi fost de conducere.

Întrebați de reporterii B365.ro de ce PMB nu a adoptat proiectul de hotărâre în termenul legal, reprezentanții Primăriei Capitalei au răspuns: „Acest proiect de hotărâre va fi depus pe Ordinea de zi a Consiliului General al
Municipiului Bucureşti în perioada ce urmează în vederea supunerii spre aprobare acestuia. Pana la aprobarea proiectului de hotarare, Primaria Municipiului Bucuresti va functiona dupa statul de functii deja existent, posturile vacantate urmand a se ocupa dupa aplicarea OUG 77/2013″.

Schimbările pe care le aduce noua lege

OUG 77/ 2013 prevede desfiinţarea posturilor vacante, cu unele excepții, dar şi faptul că toate instituţiile şi autorităţile publice pot ocupa, prin concurs/ examen, posturi conform principiului „unu la unu”, respectiv la un post ocupat devenit vacant un post ocupat, schimbându-se astfel vechea regulă de „șapte la unu”.

Potrivit OUG, trebuie desfiinţate posturile vacante la ministere, instituţiile şi autorităţile publice aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului sau a ministerelor, indiferent de modul de finanţare, la instituţiile şi autorităţile publice finanţate integral sau parţial din bugetul asigurărilor sociale de stat şi/ sau din bugetele fondurilor speciale, de la instituţiile publice locale. 

Conform textului ordonanţei, instituţiile şi autorităţile publice au obligaţia să îşi modifice și structurile funcţionale, astfel încât numărul total al funcţiilor de conducere din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice care are în aparatul propriu/ de specialitate şi personal contractual ori, după caz, numai personal contractual să fie de maximum 12% din numărul total al posturilor aprobate.

Conform ordonanţei, structura funcţională a autorităţilor şi instituţiilor publice trebuie să respecte următoarele cerinţe:

– pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuţie;

– pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuţie; 

– pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 15 posturi de execuţie; 

– pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuţie. 

 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button