PMB: A fost atribuit contractul pentru studiul de fezabilitate privind semaforizarea inteligentă din București. În cât timp trebuie să fie realizat

13 dec. 2022
235 Afișari
PMB: A fost atribuit contractul pentru studiul de fezabilitate privind semaforizarea inteligentă din București. În cât timp trebuie să fie realizat
PMB: A fost atribuit contractul pentru studiul de fezabilitate privind semaforizarea inteligentă din București. În cât timp trebuie să fie realizat | Pexels

Primarul Capitalei a anunțat că a fost atribuit contractul pentru unui nou studiu de fezabilitate. Este vorba despre studiul privind modernizarea și extinderea Sistemului de Semaforizare Inteligentă din București.

A fost atribuit contractul pentru studiul de fezabilitate privind semaforizarea inteligentă din București

Primăria Capitalei a atribuit contractul în ceea ce privește realizarea studiului de fezabilitate pentru Sistemului de Semaforizare Inteligentă din Capitală. Valoarea total a acestui contract este de 3,6 milioane de lei, după cum a transmis Nicușor Dan.

Modernizarea sistemului de semaforizare inteligentă urmează să fie făcută în patru etape distincte. Astfel că, pentru prima etapă, firma ce a obținut contractul are la dispoziție 90 de zile să realizeze studiul de fezabilitate.

În total, pentru toate cele patru etape, firma SC URBAN SCOPE are la dispoziție 565 de zile (circa un an și jumătate) pentru elaborarea studiului.

Prima etapă a obținut deja finanțare prin PNRR

Primăria Capitalei, împreună cu administrațiile publice de sector au depus, acum 2 luni, o cerere de finanțare nerambursabilă prin PNRR. Aceasta cuprinde costurile de implementarea ale etapelor 2, 3,și 4.

Pentru prima etapă de modernizare a semaforizării inteligente din București a fost deja obținută finanțare prin PNRR. Valoare fondurilor nerambursabile obținute este de 11,5 milioane de lei.

Iată care sunt cele patru etape pentru modernizarea semaforizării inteligente:

Prima etapă:

Presupune modernizare și reconfigurarea a 85 de intersecții din oraș. Acestea sunt aferente unui număr de cinci radiale ce fac legătura între ieșirile din București și zona centrală a Capitalei. Mai exact este vorba despre:

  • Șoseaua Colentina,
  • Șoseaua Alexandriei,
  • Bulevardul Iuliu Maniu,
  • Șoseaua București – Târgoviște,
  • Șoseaua Berceni.

Etapa a doua:

Presupune creșterea capacității actuale a centrului de trafic.

Etapa a treia:

Presupune modernizarea a circa 185 de intersecții ce sunt deja incluse în sistemul actual BTMS, dar se află în stadii diverse, precum:

  • Fără conexiune prin fibră optică,
  • Bucle inductive nefuncționale, etc.

Etapa a patra:

Ultima etapă presupune reabilitarea sau modernizarea a 194 de intersecții semaforizate și incluse în sistemul actual BTMS. Acestora li-se adaugă și 80 de intersecții sau treceri de pietoni nesemaforizate, ce necesită semaforizare.

Cookies