ÎN BUCUREȘTI

PMB a delegat serviciile de transport public din Capitală către TPBI. Se promite un transport de calitate, predictibil și sustenabil

PMB a delegat serviciile de transport public din Capitală către TPBI în urma ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB) de luni, 19 iulie.

PMB a delegat serviciile de transport public din Capitală către TPBI. Ședința Consiliului General al Municipiului București (CGMB) de luni a dus, printre altele, la mandarea TPBI, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov de către PMB pentru serviciile de transport din București.

Anunțul a fost făcut chiar de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI), care precizează, din postura de reprezentant al intereselor călătorilor din regiune, că a primit mandate speciale luni, 19.07.2021, pentru delegarea serviciului public de transport de călători către operatori.

În urma votului „pentru”, exprimat de toți cei 50 de consilieri generali prezenți (din totalul celor 55 aleși) pentru „Proiectul de hotărâre privind acordarea de mandate speciale TPBI, pentru delegarea serviciului public de transport local de călători către operatori regionali”, precum și „Proiectul de hotărâre privind avizarea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de transport, în arealul deservit de TPBI pe o perioadă de 10 ani”, contractele de delegare ale operatorilor STB SA, STV SA, STCM Ecotrans SRL și Regio Serv Transport SRL vor fi semnate cu TPBI, intrând astfel în vigoare prevederile acestora.

PMB a delegat serviciile de transport public din Capitală către TPBI. Vom avea un transport de calitate, predictibil și sustenabil?

TPBI promite că, printre altele, noile contracte vor duce la creșterea calitatății serviciului de transport public oferit călătorilor, astfel:

Pe viitor vor exista condiții mai bune de călătorie, confort, iluminare corespunzătoare și igienizare permanentă a vehiculelor.

TPBI va monitoriza mult mai strict serviciile oferite de operatorii de transport (respectarea orarului de circulație, comportamentul angajaților, condiții de călătorie etc) și va sancționa nerespectarea termenilor contractuali. Astfel, conducătorii de vehicule vor fi obligați să respecte timpii de sosire în stații și nu vor mai circula grupat;

Va fi îmbunătățiță relația cu călătorii prin crearea unei platforme comune pentru operatori și autoritatea contractantă (TPBI) prin care toate petițiile, sugestiile, solicitările, reclamațiile vor putea fi înregistrate și urmărite de petiționar, pe baza unui cod. Acest lucru va permite TPBI să observe dacă o anumită sesizare sau nemulțumire devine simptomatică pentru un anumit operator ori pentru o anumită zonă și va putea lua măsuri de îndreptare mai rapid.

Vor putea fi accesate finanțări, inclusiv din fonduri europene, pentru înnoirea flotei de transport sau pentru alte proiecte pe termen lung, iar operatorii vor beneficia de oportunități pentru a dobândi vehicule cu norme reduse de poluare, în vederea eliminării noxelor.

TPBI precizează că forma finală a contractelor este rodul unei dezbateri publice ample, desfășurate pe parcursul a mai mult de un an și că în această perioadă au fost consultați atât cetățenii, cât și reprezentanți ai societății civile (ONG), de la care TPBI a preluat cele mai multe dintre îmbunătățirile aduse contractelor.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button