S-a aflat care ar fi fost cauza care a condus la producerea accidentului grav în care au fost implicate un tramvai și un autobuz, pe Șoseaua Olteniței. Surse din Societatea de Transport București au transmis că un astfel de incident se poate repeta oricând.
Surse din Societatea de Transport București au precizat pentru Gândul care ar fi fost cauza pentru care s-a produs accidentul de luni, 2 decembrie, pe Șoseaua Olteniței din Sectorul 4 al Capitalei.
Tramvaiul respectiv ar fi patinat din cauza ploii și a frunzelor rămase pe șine și, astfel, ar fi intrat în autobuz.
Iată care este explicația transmisă de sursa citată:
Cum dă puțină ploaie, tramvaiele încep să patineze. Dar situația cea mai gravă este în această perioadă, când frunzele rămân pe linii și formează o mâzgă extrem de periculoasă. Efectiv, tramvaiele alunecă precum săniile pe mâzga de la frunzele putrezite. Cel mai probabil, accidentul de luni de pe linia 1 – 10 din cauza asta s-a întâmplat. A patinat.
Sursele au mai precizat că vatmanul care conducea tramvaiul respectiv are foarte multă experiență și este puțin probabil ca el să fi greșit.
Totodată, sursa citată a mai spus că nu este prima dată când un tramvai patinează și produce un accident. S-a întâmplat și în anul 2022, pe Bulevardul Timișoara, când din cauza vegetației de pe șine tramvaiul nu a oprit în stație, ci a patinat și s-a oprit în mașinile din intersecție.
În urma accidentului produs luni, 2 decembrie, mai multe persoane au fost rănite și au ajuns la spital. Evenimentul nefericit s-a petrecut în stația Huși, în jurul orei 07:00, pe linia 10.
Tramvaiul a intrat în autobuz atât de puternic încât l-a mișcat de la mijlocul stației, până după trecerea de pietoni.
Citește și:
Sursa citată a mai spus că astfel de accidente se pot repeta:
Dacă autoritățile din București mai permit autobuzelor să facă stație la refugiul de tramvai, astfel de accidente se vor repeta. Prezența autobuzelor pe șina de tramvai este extrem de periculoasă. Ar trebui scoase de pe linii. Tramvaiele au alt regim de frânare, au nevoie de spațiu mai mare de frânare, mai ales iarna. Pe de altă parte, vatmanii sunt presați și de timp, să ajungă la timp în stații, asta în condițiile în care liniile sunt praf.
Te-ar putea interesa și: