Planuri pentru Bucureşti: Gara de Nord în subteran cu tuneluri spre gările Progresul şi Obor

de:
21 nov. 2011
2 Afișari
Planuri pentru Bucureşti: Gara de Nord în subteran cu tuneluri spre gările Progresul şi Obor

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va colabora cu instituţia similară din Belgia pentru realizarea acestui proiect. Un memorandum în acest sens urmează să fie semnat de şefii celor două ministere. Prin acest act, cele două ministere vor coopera “în domeniul lucrărilor de infrastructură pentru modernizarea, reabilitarea şi extinderea infrastructurii de transport în zona Bucureşti, incluzând complexul „Gara de Nord”, cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul sectoarelor româneşti ale coridoarelor paneuropene de transport feroviar IV şi IX”, scrie capital.ro.

“Zona Bucureşti va include toate echipamentele, facilităţile şi elementele de infrastructură care corespund unei staţii de cale ferată moderne, cu scopul de a simplifica şi fluidiza traficul feroviar de la Chitila la Gara Bucureşti Progresul”, se menţionează în document. Proiectul include legătura prin tunel spre Gara Obor şi legătura prin tunel spre Gara de Sud, cu scopul de a transforma Gara de Nord dintr-o staţie capăt de linie într-o conexiune directă.

Pentru realizarea acestui proiect se va încheia un parteneriat public-privat.

Gară internaţională subterană pe Calea 13 septembrie

Ideea unei căi ferate subterane apare şi în Conceptul strategic 2035 comandat de Primăria Capitalei. “Bucureştiul trebuie să aibă o gară internaţională centrală. Proiectul este mai vechi. Iniţial s-a propus ca această gară să fie în zona Leu – Răzoare, dar acum se propune zona Calea 13 septembrie. Gara va fi cu linii de cale ferată în subteran”, a explicat pentru B365.ro, Liviu Ianăşi, coordonatorul proiectului Concept Strategic Bucureşti 2035.

O altă variantă propusă este transformarea Gării de Nord în gara internaţională, dar şi de această dată cu mutarea căii ferate în subteran. În raportul de sinteză pentru faza a II-a a Conceptului strategic, prezentat în Comisia de Urbanism a Capitalei, se propune şi construirea unei căi ferate subterane pe traseul Băneasa – Obor – Titan Sud.

Cookies