Primăria condusă de Daniel Băluță anunță că Planșeul de beton de la Unirii este o urgență, iar acesta trebuie înlocuit cât mai repede. PS4 face un apel public către Nicușor Dan pentru deblocarea în regim de urgență a procesului de consolidare și refacere a structurii.
Înlocuirea Planșeului Unirii este o urgență, iar amânarea acesteia reprezintă un risc la adresa siguranței și a integrității fizice a zecilor de mii de oameni care tranzitează, zilnic, centrul Bucureștiului, după cum rezultă din cele mai recente completări ale expertizei tehnice, care a încadrat structura rutieră din centrul Capitalei în clasa tehnică IV din V posibile – nesatisfăcător, explică PS4 într-un comunicat de presă.
Lucrările nu mai pot fi amânate. Orice demers care ar pune în întârziere debutul șantierului de la Unirii ar putea produce pagube imense.
Pentru a evita o tragedie, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, face apel public la adresa primarului Capitalei, Nicușor Dan și a echipei acestuia și cere emiterea de îndată a autorizației de construire necesară pentru începerea lucrărilor:
Rog primarul general să dea dovadă de responsabilitate, înțelegând necesitatea demarării urgente a lucrărilor de înlocuire a Planșeului Unirii. Ne aflăm într-un moment în care orice ezitare, orice tergiversare a acestor lucrări, ar putea avea consecințe greu de imaginat.
Primarul Sectorului 4 spune că administrația de sector este pregătită și pentru situația în care autorizația de construire pentru Planșeul de beton de la Unirii va fi emisă în alte condiții decât cea prevăzută de lege, ca fiind cea mai rapidă, și anume emiterea documentației în regim de urgență, însă și în acest caz, este nevoie de colaborarea onestă din partea Primăriei Capitalei.
Primăria Sectorului 4 spune că PMB dă dovadă de inconsecvență și vorbește despre Podul Grant. Nicușor Dan a autorizat în 2023, în regim de urgență, lucrările de consolidare de la Podul Grant, ce se afla în aceeași clasă tehnică IV din V – nesatisfăcător, așa cum este și Planșeul de la Unirii.
La acel moment, în autorizația de construire se menționa faptul că urgența demarării lucrărilor este dată tocmai de încadrarea structurii în clasa tehnică anterior menționată!
De asemenea, planșeul de beton are porțiuni cu degradări de nivel tehnic V, are o vechime de aproape 100 de ani, este așezat în apă (ceea ce înseamnă că degradarea are loc mult mai rapid) peste două magistrale de metrou, lucruri care nu au existat în cazul Podului Grant.
PS4 a publicat și cronologia demersurilor făcute și circuitul documentelor între Sectorul 4 și Primăria Capitalei. Sunt disponibile AICI.
Cât privește necesitatea și urgența lucrărilor de refacere a Planșeului, acestea au fost întărite chiar de Guvernul României, prin acordarea finanțării, în procedură de urgență! Toate aceste aspecte au fost, de altfel, reiterate în cadrul ședinței Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență, care a avut loc miercuri, 25 septembrie, și de la care, însă, primarul general a lipsit!, a conchis PS4.